Bukefalos 28 år!

Främmande. Dricker ej kaffe själv.

Jag har aldrig heller riktigt fattat grejen med kokkaffe, men den här tråden får mig ju vilja rota fram kaffepannan och alstra sump😂 Kanske är den detaljen som saknades?!
Kokkaffe är barndom för mig, mammas gamla kaffepanna och burken (ja, kaffet fanns i plåtburk på den tiden) med Gevalia, lite grovmalet så man kunde knapra på några bitar medan man väntade.... De nya metoderna är moderna påfund, i mina ögon - men säger inte att det var bättre förr ;)
 
Kokkaffe är barndom för mig, mammas gamla kaffepanna och burken (ja, kaffet fanns i plåtburk på den tiden) med Gevalia, lite grovmalet så man kunde knapra på några bitar medan man väntade.... De nya metoderna är moderna påfund, i mina ögon - men säger inte att det var bättre förr ;)

Jag har kvar kaffepannan som jag växte upp med. Jag tänker på pappa varje gång jag ser den :heart
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 162
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 651
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 068
Senast: lundsbo
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp