Bukefalos 28 år!

Fräsch motvikt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då har jag varit iväg och ridit lektion :) . På den här ridskolan har flera av instruktörerna utbildning i centrerad ridning, nivå 1. Det var en sådan instruktör som jag red för.

Det var en fräsch motvikt till den förra instruktörens militäriska order om att "korta tyglarna 10 centimeter minst" som dessvärre gav mig spända axlar. Nu jobbade vi på ett helt annat sätt med sitsen och det såg nog mest ut som om jag åkte häst, men på slutet kände jag hur det började lossna och det började hända saker utan att jag "gjorde" något. Rätt coolt faktiskt. Där kände jag att jag fick lite pusselbitar som jag har saknat.

Jag hade kollat en del på ridskolans hemsida på vilka hästar de har, men på många av hästarna fanns det inte så mycket information. En av dem som det fanns lite mer info om var en connemara i häststorlek som beskrevs som "lite het". Den passar nog mig, tänkte jag. Det var den jag fick :) .

Så här såg hon ut:
http://h24-original.s3.amazonaws.com/

Fin va? :)

Det var en jättetrevlig häst även om jag själv inte skulle beskrivit henne som "het". Hon var lite spänd ibland eftersom det blåste en del ute, men skötte sitt jobb fint. Men hennes sadel...:crazy: oj, oj, oj. Jag kände redan när jag satt upp att oh, shit, hur ska jag kunna sitta i den här sadeln? Den gjorde det inte helt lätt för mig att sitta avspänt och efteråt hade jag fått ett blödande skavsår.

Det var ju synd att hon hade en sån skitsadel för hästen kunde jag tänka mig att rida igen. Vi pratade lite om vilken annan häst som skulle kunna passa och det är nog en nordsvensk travare som är ungefär likadan.

Jag hade tänkt boka en ny privatlektion om två veckor men det visade sig att det är en clinic den dagen med en CR-instruktör Nivå IV. Det är möjligt att jag bokar in mig på den i stället.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 435
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok När jag gick i gymnasiet såg jag filmen Almost Famous med min mamma hemma i soffan på vår gamla tjock-TV. Egentligen är det väl en...
Svar
0
· Visningar
745
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ska snart åka en sväng till Stockholm igen, så då blir det några dagar utan häst. Att åka till Stockholm ger ju lite variation i...
Svar
17
· Visningar
1 995
Senast: EmmaBovary
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 702
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp