Fråga ang. sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sollebrunn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 739
S

sollebrunn

Hej på er! Jag är ute och letar sadel till min häst och har hittat en nästan oanvänd Cliff Barnsby allroundsadel för 5500:- min fråga är om det är någon som vet, om det är ett bra sadelmärke och om priset är bra. Tack på förhand. :confused:

Sv: Fråga ang. sadel

Ja, det är ett bra pris och en bra sadel. Men passar den hästen? Köp inte en sadel som inte en sadelutprovare har godkänt.Be också en sadelmakare med gesällbrev eller mästarbrev kolla igenom sadeln.

Jag kan ju säga så här att min flatbacksadel jag köpte för ett år sedan kostade 15000 kr. Sen finns det säkert billigare varianter också.

Hej! Det är en sadelutprovare som varit hemma och provat sadeln och den passar.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka