MissFideli
Trådstartare
Jag började köra buss i linjetrafik 25/10-99. Då på Näckrosbuss. Dom bytte ganska tätt efter namn till Busslink. 2009 förlorade dom trafiken i Örebro och jag valde att istället för att bli uppsagd, begära förflyttning till Busslink i Stockholm. Lidingö närmare bestämt. I den veva byttes namnet till Keolis. 2012 begärde jag förflyttning till Täby. Fortfarande inom Keolis. I januari 2013 tog Arriva över i Täby och i avtalet låg att alla förare automatiskt tas över. Dvs inget söka om, utan anställningen övergår automatiskt till nya aktören.
Men nu till frågan. När jag ska fylla i hur länge jag haft min anställning, fyller jag i när jag fördes över till Arriva eller när jag började köra linjebuss? Min anställning i sig är obruten, jag står som anställd 25/10-1999 i Arrivas system. Men jag har ju ändå bytt företag helt.
Söndagsfunderingen!
Men nu till frågan. När jag ska fylla i hur länge jag haft min anställning, fyller jag i när jag fördes över till Arriva eller när jag började köra linjebuss? Min anställning i sig är obruten, jag står som anställd 25/10-1999 i Arrivas system. Men jag har ju ändå bytt företag helt.
Söndagsfunderingen!