Fråga om Axilur

Druvan

Trådstartare
Ska katter ha samma mängd Axilur som hund när man avmaskar? Det följde bara med en tabell för hundar...

Nej, jag tror inte det.
Är du säker på att medlet är för katt också? Och inte bara för hund? Det brukar ju vara symboler på förpackningen.

Är du osäker så kan du ju för din egen skull uppmärksamma att det är både en hund och en katt på förpackningen.

som sagt 1 tabl/ 5 kg.

Det finns 2 sorters förpackningar av axilur. En för både hundar och katter och en för hundar, där det är högre mängd i tabletterna. Så kolla på förpackningen vilka den är till

min katt är under avmaskning nu och ja räknar med att han väger ca 5 kg alltså får han 1 tablett om dagen. :banana:

Det finns 2 sorters förpackningar av axilur. En för både hundar och katter och en för hundar, där det är högre mängd i tabletterna. Så kolla på förpackningen vilka den är till

Jag har asken med högre styrka. Men om hundar och katter ska ha exakt samma mängd spelar det ju ingen roll om man har den svaga eller starka asken? Man ger ju antingen 1 svag tablett eller 1/2 stark tablett menar jag... :idea:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Efter en magnetkameraundersökning har det konstaterats att min katt har diskbråck/l7s1. Veterinären utgår från att det är en...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: Sol
·
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 177
Senast: Asko
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 068
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
602
Senast: Filippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025