Fråga om benskydd.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 805
S

Sweet

Dessa benskydd som finns på Hööks
610329.jpg

Går de även bra att ha till bakbenen om man tar en storlek större?

Sv: Fråga om benskydd.

Ja. Jeg har brukt slike på bakbenen. Måtte ha 1 str større ja og det fungerte helt flott :)

Det låter bra! Ska nog köpa mig såna då, de har ju sänkt priset på dem.

På Hööks har de ju liknande skydd till bakbenen men de finns ju bara i vitt och det har jag ingen lust att ha.

Det kan man, men dom brukar inte vara så stora i stl. Nu har jag inte dom från hööks, har ett par Event och två par Proffesional's Choice i stl large, och dom är nästan för små till min ena pålle som är 172cm. Han är 50% fullblod, så han har inte alls kraftiga ben. På bakbenen är det inte en chans att L räcker, tvivlar på om xl är tillräckligt stort....

Så, ta en större stl än "normalt"

Jag har en häst med små spinkiga ben så någon av storlekarna ska förhoppningsvis passa även bak, får ta med måttbandet när jag handlar.

jag ska köpa nästan såna, fast med reflexer på :)

Dom är kanon, det är mina absolut favorit skydd, typ mässigt. Events version är dock något bättre i kvaliteten, men för priset på H***s just nu så är ju de också ok.
Jag har alltid haft samma storlek på bak som fram på två olika hästar, tror de har ganska "normal stora" ben - kanske något åt smalare hållet. - visst är det en skillnad på omfånget fram och bak, men har aldrig haft problem med att få skyddet att gå "ihop" på bak när man knäpper.
Rekommenderar dem :p

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Elo
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 427
Senast: Silje
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma

Hästrelaterat

Tillbaka