Fråga om Borstiq borstar

HMQ

Trådstartare
(Kan inte hitta det gamla Utrustningsforumet, vart har det tagit vägen?)

Tänkte bara höra om det är någon som har använt borstar av detta märke, är de bra (= bättre än vanliga borstar)?

Hoppas att det är OK att fråga om specifika varumärken, annars kanske ni kan PM:a mig!!

Sv: Fråga om Borstiq borstar

(gamla utrustningsforumet finns om underforum till forumet "ridning")

Jag har många borstiq-borstar (köpte när det var specialerbjudande och ändå skulle byta ut mina syntetborstar).
Gillar dom skarpt.
Hästen blev tidigare lätt statisk, vilket var anledningen till att jag ville byta ut alla syntetborstar. Det problemet försvann fort.

Dom ser nästan nya ut trots ett års daglig användning (aldrig tvättade heller).
Har olika hårdhet och utförande på borstarna, vilket är svårare att hitta på syntetborstar. Känns som att det blir en mer komplett rykt när jag kan välja borste precis efter situationen.

Har bara gott att säga om dom :bow:

Tillägg: men jag har faktiskt kvar en av de i syntet. Den har långa borst och är mjuk samtidigt som den är tillräckligt hård för att få till ett bra svisch när man ska ha bort dammet. Någon sådan har jag tyvärr inte hittat i borstiqs sortiment.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 755
Senast: Edla
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 543
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka