• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Molleelvis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 642
M

Molleelvis

Jag har ett treårigt sto och hon är brunstig och går med en valack har gjort det hela tiden. Men för några dagar sen såg jag att han red på henne, nu går hon med en annan som inte bryr sig om henne. Är det farligt att valacken red på henne?:(

Sv: Fråga

Nej, då. Du kan vara lugn. :) Så länga hon inte sparkar honom och skadar honom så är det ok. Det går nog över samtidigt som brunsten avtar!

Har hört att stona kan få inflammation om valacken "lyckats":angel:
Det kan vara svårt att få de dräktiga då... men Jag vet inte om det stämmer...

vad bra. ja jag har också hört att dom kan få inflamation. får väl ha lite koll. Dom går inte i samma hage nu i alla fall.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 437
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
400
Senast: Bison
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 240
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka