• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Krulidut
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 294
K

Krulidut

Kan man få licensen indragen om man tävlar klubbhoppningar som ej är medlem/reggade i svenska ridsportsförbundet?

Var en tjej som påstod det men jag tycker det låter konstigt då man inte behöver visa licens vid klubbhoppning? :smirk: så vem skulle kunna dra det?

efter som att mina kompisar tävlar klubb och lokalt och licensen har då inte dragits :D

Sv: FrÅga ?

om du har licens och så tävlar du en klubbtävling på en ridklubb som inte är medlem i svenska ridsportförbundet så kan du bli av med din ryttarlicens. och utan ryttarlicensen får du då inte tävla lokalt eller högre.
någon får gärna rätta mig om jag har fel?

Om du är medlem i klubb 1, har licens därifrån och den är reggad i Svrf så är ju din licens 'laglig', alltså kan dom knappast dra den bara sådär.

Om du sen väljer att bli medlem i klubb 2 som Ej är reggad så har det inte med saken att göra.

jag är medlem i två klubbar. En som är medlem i svenska ridsportförbundet och en som inte är det.
sedan hörde jag att om jag är med och tävlar på en klubbtävling på den oreggade ridklubben så kan jag bli av med min licens och får då inte tävla lokalt eller högre (på hela det året tror jag det är).

Så vi ringde till svenska ridsportförbundet och frågade och de sa att ja, man kan bli av med licensen om man tävlar på en klubb som inte är medlem i svrf. oftast klarar man sig nog, men jag vågar nog inte tävla på den klubben som inte är medlem, för man vet aldrig om det är någon grinig människa som lämnar in en protest lr nått.
ni får fortfarande gärna rätta mig om jag har fel. ;)

Nu är det så att SvFR sitter inte och aktivt söker efter medlemmar som deltagit i tävlingar hos klubb som inte är medlem i SvRF men om någon anmäler dem dit så kan de bli uteslutna ur SvRF vilket i sin tur innebär att de inte kan skaffa/blir av med sin licens.

Att medlemmar i en klubb som ar anslutet till SvFR inte får deltaga i tävlingar som anordnas av klubbar som inte är medlemmar i SvFR står i TR I mom 130 andra stycket.

Dvs att du får inte deltaga oavsett om du har licens eller inte i en klubb som inte är anslutet till SvRF för då kan du bli av med ditt medlemskap i SvRF, vilket gör att du inte kan deltaga i aktiviteter som anordnas av en SvRF ansluten klubb överhuvudtaget. Alltså får man välja antingen håller man sig till SvRFs klubbar eller så håller man dig till dem som inte är anslutna.

Senast ändrad:

Dumheter?
Jag antog att det var så eftersom Svrf inte har med att göra vad jag gör på min fritid.

Men jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag hade fel. :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 479
Senast: Edla
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 740
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från... 12 13 14
Svar
272
· Visningar
27 466
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som... 2
Svar
39
· Visningar
11 265
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka