Bukefalos 28 år!

Frågar er webb-experter :)

Dreamer

Trådstartare
Kan man öppna en asp-sida inuti en datacell (<td></td>)?

Jag vill kunna köra ett gästboksskript, som finns som ett asp-skript, inuti en datacell, dvs en del av hela webbsidan.

Går detta öht att göra?
Det närmsta jag kom var att ange

<script language="javascript"> document.location.href = "\gb.asp"; </script>

Men vad som hände då var att hela sidan blev bortdirigerad till den nya aspsidan, dvs den öppnas INTE inuti datacellen.....

Provade med asp-skriptet Response.Redirect också men det gick inte, och det är iofs inte så konstigt eftersom detta ju körs på servern och servern i detta fallet gett kontrollen till klienten. Jag måste med andra ord hitta ett sätt att göra detta med client-side scripting, antingen javaskript som i exemplet ovan, eller vbscript.

Förslag?
 
Sv: Frågar er webb-experter :)

jag är ingen webbutvecklare eller programmerare så jag har rätt dåligt koll på det här, men vad är en iframe? Kan man köra detta inuti en tabell-cell?
Sidan har tagit rätt lång tid att bygga och baseras på en asp som skapar en tabell, jag måste utgå ifrån detta.
 
Sv: Frågar er webb-experter :)

iframe är en gammal standard :smirk:

Läs in dig i CSS och skapa en <Div> som hanterar en extern sida. tex. en gästbok. <div> kan du sen placera exakt vart du vill på sidan..

CSS är väldigt bra att kunna. the way of the future :smirk:
 
Sv: Frågar er webb-experter :)

En fråga bara. Kan jag göra detta inuit en datacell? Jag tänker inte skriva om hela koden i asp-filerna..
 
Sv: Frågar er webb-experter :)

TUSEN TACK det var precis det jag letade efter! Wohow, here we go!
:love: :love: :love:
 
Sv: Frågar er webb-experter :)

Är inte så hajj på asp.. men eftersom css är fristående och oberende så bör det funka.. funkar på php bland annat :smirk:
 
Sv: Frågar er webb-experter :)