Frågar om bild på sadelnummer

Ridinglady

Trådstartare
Har en sadel ute till försäljning och får frågor om bild på sadelnummer. Sålt flera sadlar men aldrig varit med om det tidigare. Är det normalt eller ngt skumt med det hela? Vad i så fall?
 
Med tanke på sista tidens alla stölder så kanske man vill kolla så att det dels finns ett nummer (så det inte är bortslipat), och dels så sadeln inte är reggad stulen någonstans.
 
Jag brukar be om nr för att kunna kolla upp rätt ålder och bomvidd.

Hur kollar man så att en sadel inte är stulen? Ringer man bara till 11414 eller?
 
Att numret finns räcker för mig!
Är ju igen garanti att den inte är stulen bara för att numret finns kvar. God tro gäller ju inte längre och med alla sadelstölder nu är det nog smart att kunna kolla upp alla sadlar man är intresserad av att köpa.
 
@Buck Det fattar jag med, men om numret inte är manipulerat eller bortnött blir jag inte misstänksam. Jag ringer inte till polisen för att kontrollera alla sadlar jag är intresserad utav.
 

Liknande trådar

Samhälle Läst artiklar i svenska dagbladet igår och idag där de har granskat försäljning av smällare, fyrverkerier och olagliga airbombs bland...
Svar
1
· Visningar
276
Senast: Sharpless
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 076
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 087
Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
987
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp