Frågar om Gymkhana!! Hjälp Hjälp Hjälp!!

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare _paniiik_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 169
P

_paniiik_

Hej,
Jag ska skriva ett grupparbete om gymkhana och behöver er hjälp!
Min fråga som jag ska besvara är:
"Vad behöver man mestadels träna på?"
Jag förstår att både ryttare och häst behöver träna på allt möjligt men jag behöver konkreta svar! Så snälla om någon rider (och kanske tävlar gymkhana) snälla svara och skriv vad ni tränar mest på.
Tacksam för svar:bow:

Sv: Frågar om Gymkhana!! Hjälp Hjälp Hjälp!!

Jeg red Gymkhana eller Mounted Games internasjonalt før(men ikke nå lenger)

Jeg selv trente mye kondis og spenst. Det er mye hopping av og på ponnien i fart så har du ikke bra kondis holder du ikke gjennom hele tävlingen.

Med ponnien min trente jeg faktisk mest dressyr/lydnad. Holdt-gallopp- holdt... og myket den opp så den var lett å svinge.

Ellers trente vi race 2 ganger i veckan. Da trente jeg mest på de racene jeg var dårlig på som feks skrapet og alla på hopp race.
Holdt treningene relativt korte så inte min ponnis skulle bli lei. Om jeg trente i hop med noen trente vi mye väksliger ettersom det er det det er mest feil på på tävling.

Håper du fikk de opplysningene du trengte ellers så kan jeg formidle kontakt til ryttere som er på det norske landslaget om du behøver mer info!

Jag tränar och tävlar gymkhana och jag håller med. har du ingen kondition håller du inte en hel tävling. Spenst är en viktig del eftersom du hoppar av och på. För det tränar jag bla gordhopp:bump: sen måste man vara smidig om man te x ska i genom ett däck man måste även vara snabb om man har missat nått och ska rätta till det.

kordination måste ma ha oxå. Balans är ju en jätte viktig del. Där kan man träna olika balansövningar på hästen.

Tack så jättemycket! Nu blir det lättare för mig!

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: Ramona
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
17
· Visningar
753
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 914
Senast: Nota
·
Övr. Barn Ena barnets partner skriver eller ringer till mig så fort det är minsta fnurra på tråden, ofta för saker som inte ens känns som ett...
Svar
8
· Visningar
1 673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka