Frågor angående hemsida i WordPress

ponilover

Trådstartare
Försöker knåpa ihop en enkel hemsida med hjälp av Wordpress.. men det är inte så enkelt som jag trodde.
Mina största problem är att jag vill ha själva huvuddelen (inläggssidan) bredare, som det är nu så är den 500 pixlar bred och jag vill gärna ha den runt 900-1000. Sen har jag även problem med själva headern, just nu är den bara 100x300 och låst i det vänstra hörnet, jag skulle vilja ha en som är centrerad och sträcker sig över hela sidan liksom (meny+inläggssidan). Är det möjligt? Även om jag lägger upp en bild som är större så förminskas den automatiskt och läggs bara i ena hörnet, så det borde vara någon inställning någonstans?

Hade blivit jätteglad om någon kunde detta och ville hjälpa mig! :D

Det finns mängder med mallar som ser olika ut och uppfyller olika behov. Kolla om du kan hitta en annan mall. Man brukar också kunna välja vilka element man vill ha med, t.ex. om man vill ha en sidospalt eller inte.

Jag skulle nog f.ö. inte rekommendera att den yta du skriver inlägg på är så bred som 1000 pixlar. Det blir väldigt långa textrader då som blir svåra att läsa.

Senast ändrad:
PMa mig så kan jag försöka hjälpa dig.
Men håller med. Ha inte för breda textfält. Blir bara jobbigt :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka