Bukefalos 28 år!

Frågor angående mat..

Saeta

Trådstartare
Hur mycket tycker ni att en schäfervalp på 6 månader ska äta om dagen?
Ska den få 3 gånger, eller två om dagen?
Vilka tider?
 
Sv: Frågor angående mat..

När min valp (saluki) var 6 månader så åt hon 3 gånger per dag. Morgon, lunch, kväll.
Från att hon varit ca 8-9 månader har hon ätit två gånger per dag.
Jag ger alltid mat morgon-kväll till hundarna, men vilka tider varierar. De får mat när jag vaknar och sedan någon gång på kvällen när de är vakna och verkar vilja ha mat. Sover de så väcker jag dem inte för att mata.
 
Sv: Frågor angående mat..

Det är nog lite olika! Min yngsta åt som fodersäcken (Royal junior) föreskrev plus lite till! Det blev två överfulla Royalmuggar om dagen:laugh:
Hon åt två ggr om dagen.
 
Sv: Frågor angående mat..

Min (riesen) fick 3 ggr per dag tills han var 6½ - 7 mån, sen var det 2 gånger/dag men ett litet 'mellanmål' vid lunch första tiden. Samma mängd dock hela tiden, skiljer bara på hur många mål det delades på. De får morgon och kväll, grunden är 8 och 20, men beroende på hur jag jobbar, vaknar osv kan det skifta lite men försöker hålla ca 12 h mellan utfodringarna.

Hur mycket beror på vad för mat du ger, hullet osv. Min får 1 liter (kan väga och se vad det blir i gram om så önskas, bara hojta) högenergifoder per dag.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 025
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Är det någon som har erfarenhet av återkommande ögoninflammation på hund? Vad var felet? Min GR tik på 15 månader har nu fått...
Svar
13
· Visningar
603
Senast: Rugge
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 205
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Unghunden äter Mush. Vi ska åka bort några dagar om ett tag, jag kan inte ha med fryst mat. Jag antar att jag får ta lite tid och fasa...
Svar
14
· Visningar
827
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp