Frågor innan kastrering

FrittePower

Trådstartare
Arbetar när veterinären har telefontid så kanske kan jag smidigt få svar här istället!

Tid är bokad sen länge - men har inte information om hur det praktiskt fungerar innan.

Hunden ska lämnas in mellan 8-9på morgonen.
-ska han vara 'bara' rastad eller kan jag gå en längre morgonpromenad så han blir mer 'trött'?

-Får han äta och dricka innan kastrering?

Hur det fungerar efteråt kan jag prata med veterinär om.

tack på förhand:laugh:

FP
 
Sv: Frågor innan kastrering

Jag kastrerade min hanhund för två år sedan och då fick jag rekomendationen att inte utsätta honom för för mycket fysisk aktivitet dagen innan och samma dag.
Dessutom ska de vara fastande då de ska sövas under ingreppet. Vatten är okey.
 
Sv: Frågor innan kastrering

Välrastad, dvs jag skulle ta en promenad i koppel, så han verkligen får chans att både kissa och bajsa.
Ingen mat från 24 natten innan, men vatten kan de ha framme hela tiden.
 
Sv: Frågor innan kastrering

Inga rörelserestriktioner innan, men välrastad. Fasta från kvällen innan (dvs hoppa över frukost), vatten fram tills ingrepp.
 
Sv: Frågor innan kastrering

Tack för svaren allihopa! Som jag hade tänkt då:laugh:

Bra då vet jag precis hur jag ska styra upp det hela på dagen D!
 
Sv: Frågor innan kastrering

Vi kastrerade vår hane för ca 2 år sen.
Han fick inte äta nåt efter kl 24:00 natten innan, vi rastade honom som vanligt, men han fick ju inte sin mat på morgonen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund När jag kom hem från jobbet nu ikväll kom ett sms om att ett paket jag beställt med fryst färskfoder (24x500g) kommer att leveraras...
Svar
3
· Visningar
528
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 281
Kropp & Själ Jag har nån grav form av IBS eller möjligen IBD (inflammationsvariant), och är under utredning. Det innebär 5-8 vattniga diarréer om...
2
Svar
24
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 884
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp