Frågor om fälttävlan!

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Capitan_IV
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 130
C

Capitan_IV

ska kanske börja med fälttävlan och jag undrar var det finns en fälttävlansklubb när sjöbo och hur får man sin häst att gå igenom vatten??:confused: jag har en d-ponny hingst!:banana:

Sv: Frågor om fälttävlan!

Om du rider ponny skulle jag nog rekomendera skurups Hbf de har en bra bana att träna på om man är ny, sedan kan man åka runt på olika banor och träna man behöver inte vara medlem i ngn specifik klubb, men ofta vill klubbarna att man har tränare med sig

Med en bra tränare och stor tålamod ev en drag häst så brukar det gå

När jag ville få i min häst i vattnet så gjorde jag så att jag passade på att rida i vattenpölar när det regnat och så när han inte brydde sig om dom red jag till en sjö och så. Det gick ju självklart inte direkt utan jag fick ge mig när han hade fått i kanske en fot och så. och så klev jag av och gick i före honom och tillslut så går det..
Nu är min häst inte alls rädd för vatten och det tod sin lilla tid att vänja honom, men det var det helt klart värt;)
Lycka till:)

jo men jag har tränat länge på att få han att gå igen vatten pöla så det kan han göra även om det är något motviligt :crazy: men när jag red ner han till så gick han inte närmare än att et var en meter minst kvar han gick i och för sig över ett litet vatten drag som gick över stranden men inte ner till vattnet!:(

finns de någon hemsida till den klubben?? jag kan inte hitta den på internet!!:confused:

Liknande trådar

Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 264
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 329
Senast: Äpplet.
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 395
Senast: hamilton1
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
458
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka