Frågor om lökar

Bison

Trådstartare
o nu menar jag lökar man äter o inget annat ;)
Jag har funderat lite på det där, om man planterar en gul eller en röd lök, blir det då blommor ? Som tex tulpaner.
Sen en fråga till, hur blir det nya lökar? Jag har tulpanare, planterade lökar för några år sedan o de kommer upp så fint varje vår men antalet är konstant så hur blir det fler?

Nyfiken o har tråkigt på jobbet :)
 
Sv: Frågor om lökar

Gul lök blommar andra året. Dvs om du planterar en i sommar så blommar den inte förrän 2009.

Tulpanlökar delar på sig. Det tar några år innan detta sker och sedan ytterligare några år innan den nya löken blivit stor nog att blomma. Du kommer att få blad som inte blommar och då är det dags att gräva upp lökarna och plantera om dem med mer rum mellan varje.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 661
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ För ett år sedan ca slutade jag äta gluten. Jag har inga uttalade problem när jag äter det förutom allmänt känslig mage och tendenser...
Svar
13
· Visningar
1 263
Senast: nullo-modo
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 694
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 632
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp