• Distans
  • Trådstartare Trådstartare teez
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 716
T

teez

Hej. Jag har en D-Ponny som nu har tröttat på banhoppning. Så då tänkte jag mig distans! Både jag & han tycker om att vara ute i skogen, rida långt och länge. Så, ja , det kanske skulle vara ngt för oss? Någon som är lite extra kunnig i detta ämnet?
Hur korta är "nybörjarsträckorna"?
Behöver man alla vanliga kort även där? (licens, grönt kort.....)
Skriv jätte gärna info om detta ämnet . :)
Tack på förhand !

Sv: Frågor !

hejsan, och välkomna till distansen!! :bump:

Det finns Prova På-klasser som är ca 20-30km (finns säkert något kortare också). Sen är det Clear Round-klasser ca 40-50km..
Du kan rida på Lokallicens under 50km. Grönt kort här också ;) . Hästen behöver ej licens under 50km.

Bästa sättet att träna för distans är långa, långsama travturer. Behöver inte hålla särskillt högt tempo..
Sen kan man träna i intervaller; 5 minuters skritt, 10 minuters trav, 5 minuters skritt....
Ja, helt enkelt konditionsträning!

Kika gärna runt lite i forumet, du hittar säkert massor :idea: sen kan du ladda ner distans TR på ridsportförbundets hemsida..

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: Freazer
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 534
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 370
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka