Frakt av sadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rebecca_R
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 913
R

Rebecca_R

Har nu troligtvis fått min sadel såld nu.
Men vilket sätt är bäst att sköta betalning och frakt? (den ska upp till norbotten från sthlm)

Sv: Frakt av sadel

men måste man inte ha speciella konton då? eller är jag helt förvirrad nu?

Hej!
Ja, enklast är verkligen postens postförskott.. Det gjorde vi när jag sålde min sadel.. Men tyvärr va det ju min pappa som skickade iväg den.. Tror pengarna sattes in på hans konto.. Kanske att man skulle ha ett postgirokonto men jag är inte alls säker! Ring till posten och fråga hur det fungerar! Lycka till och packa sadeln väl! =)

men hur gör man med pengarna då på enklaste sätt med bussgods?

Min syster och hennes man som brukar skicka mycket prylar (använder sig av såväl bussgods som postförskott), hjälpte mig och skicka min dressyrsadel som jag sålt. De jämförde vad som skulle bli enklast samt billigast för köparen och dom valde mellan postförskott med efterkravsavgift (tror det heter så ? :confused: ) samt med postförskott, men jag tror postförskott blev det smidigaste alternativet. Gick i alla fall väldigt bra och smidigt för bägge partnera och vi båda blev nöjda ! :)

Jag har för mig att man kan be chauffören ta med sig paketet mot förskottbetalning, men jag är inte säker.

Jag skickade min dressyrsadel med bussgods när jag sålde den till Ingela_S här på buke. Det var säkert smidigt för henne, hon tog den med efterkrav som innebär att hon inte får hämta ut sadeln förens hon har betalat. Transporten gick på 450 kr o det var en lätt sadel, 8 kg o paketet var 60x55x60. Från Sthlm-Malmö.

Men jag fick dock vänta typ 2-3 veckor på mina pengar. Dom gar 10 arbetsdagar på sej att sätta in pengarna på ens konto o det var en massa röda dagar där emellan så det var tur man inte var beroende av dom pengarna.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka