Frakta sadel

Olympus

Trådstartare
Ja vad blir bäst? Från Gbg till Kristianstad. Kollade på bussfrakt men det närmaste var Ängelholm eller Hässleholm. Finns det ngt annat smart sätt att skicka en sadel på?

Sv: Frakta sadel

Om det är du som ska skicka den så tro jag att du måste ha ett postgiro på posten eller om du har någon nära anhörig som har, som du kan låna. så skicka du paketet och få lägga ut för frakten så länge som du sen får tillbaka när köparen har löst ut (betalat) paketet. ett bra sätt att vara säker på att man får sina pengar:)

Ja, men det låter ju bra. Då kan ju båda parterna känna sig säkra att vi får varan/pengarna.
Men vet du hur posten fraktar varan? Kollade buss och det fanns ingen i terminal i Kirsitanstad.

Jag har själv köpt sadel på detta vis och har fått lösa ut det på posten.

Okej, men det låter ju bra :) Ska leta redan på lite mer info imorgon och hör mig för hur jag ska göra.

Men om man inte har postgiro? Vanliga människor har ju ofta bara bankkonto? Är det förskottsbetalning som gäller då?

Okej, tack. Ja det får nog bli så. Kollade upp bussgods och det går bara till Hässleholm.

När jag sålt grejor har folk alltid satt in i förskott på mitt konto. Jag har givetvis haft telefonkontakt med dom innan. en del har ju inte det utan mailar endast. Det ger inget bra intryck. Jag har även vägt mitt paket, så då vet dom vad frakten kostar innan dom betalar.

Jag har alltid sänt med Bussgods, då slipper någon av parterna riskera pengarna. Självklart kan ju säljaren stoppa något annat i lådan, så näsan växer när man hämtat ut den och betalt. Men det känns ändå bättre än att ha betalt och gå och vänta på något som inte dyker upp...

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 692
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 680
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 442
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 538
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24