Framåt i skritten.

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 674
C

cerrox

Har en pigg & vaken arabkille som har en underbar & framåt trav & galopp, som man lätt kan växla tempot på, men skritten den går lite sådär i slöaste laget i stort sett alltid. Jag skulle vilja få honom till att gå på lite i skritten & kanske länga stegen, men så fort man manar på honom så börjar han trippa istället. Hur ska jag få honom till att gå på lite mer i skritten utan att börja små trippa? Det hjälper inte att ha draghjälp utan då ska han trippa i fatt om dom går förbi! :smirk: Förslag?

Sv: Framåt i skritten.

Känner igen mig jättemycket!:o
Har en arabkille på 6 år som är som din, precis lagom framåt i traven och galoppen, taktar aldrig men inte heller slö...Men i skritten så tar han gärna små myrsteg så att det går långsamt, rider jag med någon annan så får jag alltid trava ikapp (han bryr sig inte om han kommer långt efter, iof skönt)...

Skulle också vilja ha tips!:bump: har tänkt på att om jag rider med sällskap som går på bra så kanske han tar efter men jag rider ju oftast själv. På nya ställen skrittar han dock på bra :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 752
Senast: Emuliiaa
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 558
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 716
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka