Framåtbjudning saknas...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min häst saknar framåtbjudning, lyssnar ej på röst och knappt på spö heller...
Hästen är av någon anledning omotiverad och det är bara att lista ut vad det är som gör det. Eller så är hästen smärtpåverkad och av den anledningen lite stänger av och inte går fram.

Om hästen inte har ont så låter det som den har tappat motivationen. Rider du varierat? Vad tycker hästen är roligt? Ger du den övningar där den får tänka till? Gör ni andra saker som tömkörning, promenader mm?

Om hästen inte har ont så låter det som den har tappat motivationen. Rider du varierat? Vad tycker hästen är roligt? Ger du den övningar där den får tänka till? Gör ni andra saker som tömkörning, promenader mm?

vi tömkör, longerar, rider, promenerar för hand! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Emma-pemma
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 237
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns stora brister hos flera ryttare gällande planering för träning och tävling med sin häst. Det visar en undersökning som Agria...
Svar
0
· Visningar
173
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 998
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka