Framkalla analog 35 mm film (dvs som innan digitalkamerans tid)

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Blirran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 3 564
B

Blirran

Har ett antal rullar som ska framkallas till vanliga papperskopior, och funderar lite på pris och kvalitet.

Har det nån betydelse vart man lämnar in bildrena? Vill inte ha tillbaks repade negativ, eller "dåligt framkallade" kopior. Hittade ett test av fotolabb på nätet, men det var jättegammalt. Enligt dessa varierade kvaliteten enormt, även inom samma företag :crazy:

Sen undrar jag över tillvalet att få bilderna på CD? Är det värt att pröjsa extra för det? Vilken kvalitet är det, att scanna papperskopiorna kan jag liksom göra själv. (Vet att man kan scanna gamlan negativ, är det det dom gör? För det kostar en del, över 100 spänn per rulle. Att scanna neg själv har jag tyvärr ingen möjlighet till nu)

Lite förvirrade frågor kanske, så jag sammanfattar:D

*vart kan man lämna in sin filmrulle för framkallning, bra & prisvärt?

*Är det en bra idé att beställa till en fotocd (upplösning, prisvärt etc)?

Tacksam om nån kan hjälpa till!!

Sv: Framkalla analog 35 mm film (dvs som innan digitalkamerans tid)

Gå till ett 1-timmeslabb (gärna Fuji...) med kunnig personal.

Du måste ju inte välja att få bilderna om en timme, det kostar ju oftast extra, men be att få ett alternativ där bilderna görs på plats och inte skickas till ett centrallab med automatisk hantering.

Testa dem genom att lämna in några gamla negativ och se hur kopiorna blir. Ställ frågor, var kräsen och se om de förstår vad du menar om du påpekar t.ex. ett färgstick.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka