Från disk till TV

Lejonelle

Trådstartare
Vad behövs för att kunna visa filmer och filer från datorn på tv:n? Har kopplat med HDMI kabel men tv:n verkar inte hitta alla filer.

Vad behövs för att kunna visa filmer och filer från datorn på tv:n? Har kopplat med HDMI kabel men tv:n verkar inte hitta alla filer.

Jag tror inte att jag riktigt förstår frågan? Jag använder isf TV:n som extern skärm och då ser man ju allt precis som om du skulle titta på datorns skärm, då är det ju inget som TV:n behöver hitta. Är det direkt från extern hårddisk du menar kanske TV:n inte stödjer alla filformat du har där?

Jag har inte provat använda min tv som skärm men när jag använder dvd-spelaren så går jag in på menyn i tv:n och ställer in vilken utgång det ska vara, t.ex HDMI 1. Är nog likadant när man använder datorn men en annan ingång. Har du ställt in det @Lejonelle ?

Kan hända att du måste pilla i inställningarna för extra skärm eller skärmbredd eller vad det heter på datorn också, samma ställe som där man ändrar upplösning och sånt :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
346
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Sitter och jobbar hemma. Jag har en laptop med ganska mycket minne. Jag kör allt lokalt på C jag gör förändringar i en fil (cad) och...
Svar
2
· Visningar
406
Senast: fejko
·
IT & mobiler Härom dagen fick jag nedanstående meddelande på min dator. Det går inte att klicka på knapparna och jag kommer inte in i datorn. När...
Svar
11
· Visningar
433
Senast: Görel
·
Tjatter Alla har säkert en eller flera minnen på ögonblick som ni verkligen önskade att ni hunnit fota, eller haft kameran med och hunnit fota... 2
Svar
26
· Visningar
1 158
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur