Från docx till doc eller likande *Snabb hjälp*

I

_isdroppe_

Jag behöver snabb hjälp. Har oppoistion på torsdag och idag lades rapporterna vi ska opponera på ut på nätet. Rapporten min grupp har är sparad i docx. Totalt idiotiskt engligt min mening då majoriteten inte kan öppna det.

Så, kan man på något vis ändra docx till doc eller liknande?
 
Sv: Från docx till doc eller likande *Snabb hjälp*

Jag behöver snabb hjälp. Har oppoistion på torsdag och idag lades rapporterna vi ska opponera på ut på nätet. Rapporten min grupp har är sparad i docx. Totalt idiotiskt engligt min mening då majoriteten inte kan öppna det.

Så, kan man på något vis ändra docx till doc eller liknande?

Au contraire, de flesta kan öppna det utan problem då Microsoft tillhandahåller gratisprogrammet Word Viewer just för att erbjuda folk möjligheten att visa och läsa word-dokument (finns motsvarande program för de övriga office-programmen också) utan att behöva äga fullversionen.

Annars är det väl bara att säga till gruppen att spara som doc? Eller ännu hellre ett mer portabelt dokument-format, som pdf.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 671
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 495
Senast: Ramona
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 701
Senast: tanten
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 519
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp