Från envis taxvalp till hoppstjärna!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Cavello
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 282
C

Cavello

(fortfarande envis dock)

Bessy har verkligen utvecklats nu de senaste 7,5 åren. Hon har blivit lydigare, duktigare och såklart smartare! Från att ha sprungit omkring och jagat och bitit i våra hälar så har hon nu blivit en självmedveten taxmadam.

Hon lärde sig att hoppa som valp någon gång för länge sedan. Vi började med diken och sedan har det fortsatt framåt tills idag. Eftersom vi inte hade någon digitalkamera när hon var liten så har jag bara klipp från 2005-2008. Men kolla på hela filmen, enjoy!

(Kolla också med high quality)

http://www.youtube.com/watch?v=XcDPDAasaxA

nuw6o.jpg

Sv: Från envis taxvalp till hoppstjärna!

Åh så duktig :love: Såg verkligen ut att gilla att hoppa :)

Men vad sött! Vad duktig om hoppar över sådant som inte är självklara hinder typ vattengraven och så, skitkul att se! Jag vet själv hur envisa dom där taxarna kan vara :D

Måste dock få vara lite moraltant och undra varför du lät henne hoppa över 1;27 hindret? En gran med utstickande grenar, såg ut att kunna sluta otäckt om det hade hänt nåt! :eek:

Måste dock få vara lite moraltant och undra varför du lät henne hoppa över 1;27 hindret? En gran med utstickande grenar, såg ut att kunna sluta otäckt om det hade hänt nåt! :eek:

Men va löjligt, har du aldrig dina hundar lösa i skogen?

Tyckte det var jättecoolt att se en tax hoppa så och är hon så gammal nu så lär väl inte ryggen tagit skada heller.:D

Men va löjligt, har du aldrig dina hundar lösa i skogen?

Typ alltid, men jag har nog aldrig stött på ett torkat träd med grenar utstickandes mitt på stigen. Har dom dock sprungit över/mot något som dom kan göra illa sig på och jag inte hunnit kalla in har man frusit till is dom sekunderna. Brukar heller inte plocka dom värsta grenarna och ha som agilityhinder. Skittöntigt. :)

Precis, hände min taxi..dock inte just den olyckan men det kunde slutat riktigt illa. :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka