Från iphone till icloud för lagring!

Wysiwyg

Trådstartare
Någon gång för ett par år sedan när jag aktiverade icloud för min iphone så överfördes alla bilder jag hade på datorn till telefonen. Det innebär att jag går runt med bilder från 2008 i min iphone och det är en jädrans massa bilder!

Är det möjligt att bara överföra till iCloud och radera bilderna på telefonen? Har bara hittat hur jag ska gå tillväga för att dela allt på alla enheter.

Min iPhone börjar nämligen klaga över dåligt med utrymme och jag kan inte riktigt klandra den :p

Har du klickat för optimerad lagring?

Vad jag förstår så betyder det bara att alla bilder jag har på telefonen får sämre kvalité än de får på iCloud? Jag tror jag har det men jag vill ha bort vissa av de gamla bilderna helt från telefonen utan att radera dem från iCloud eller iPhotos på datorn.

Jag tror man med senaste iOS uppdateringen kan ladda upp bilderna till iClouddrive, och då kan man sen ta bort dem från telefonen utan att de försvinner från icloud.

Liknande trådar

Äldre Är i behov av hjälp. Min iphone 4s verkar nämligen ha fått knäppen? Det är nämligen så att en massa bilder som jag hade sparat i molnet...
Svar
0
· Visningar
524
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 863
M
IT & mobiler För ett par år sedan gjorde jag en enkel hemsida till mina föräldrar och nu påstår de att det är för lite trafik på sidan med "bara" 108...
Svar
10
· Visningar
1 329
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svårtransporterad häst
  • Dressyrsnack nummer 18