Från PC till Mac - vågar jag?

Sv: Från PC till Mac - vågar jag?

*KL*
Jag är nyfiken på den lilla stationära datorn Mac har, tror den heter MacMini. Någon som har erfarenhet av den?

Det här är verkligen långt från någon erfarenhet, men när jag var inne på Macstore i Lund och tittade på alternativen var det väldigt många som var inne och fick information om just MacMini. Verkar vara populär :)

I familjen har vi haft två Mac mini, roliga och praktiska och fungerar som alla Macar alldeles utmärkt ;) men personligen har jag tyckt de varit lite klena i prestanda. Det beror ju på vad man behöver, ska man "bara" surfa, skriva och kolla filmer så är ju en Mini alldeles perfekt.

ja visst, men det är ingen fartraket.. men det duger ju gott till att köra adobe suitecasen (med 2gb eller mer ram).

den nya med nvidia 320 kretsen på är ett väldigt stort lyft mot tidigare modeller, framförallt om man har för avsikt att spela (vilket jag inte gör).

jag är mycket nöjd med min mini av förra generationen, jag saknar lite grejjer på den som tack och lov är åtgärdat till den senaste. Då syftar jagp å ljudutgång med integrerat ljud (displayport/hdmi) så att man får ljud och bild i samma kabel. liksom det nya grafikkortet som är ett väldans lyft prestandamässigt och inte minst vid tittande på hd-film.

bra är att det är inbyggt wlan och bluetooth, vilket gör att man slipper nätverkssladdar på golvet till datorn om man inte vill ombesörja sig det jobb det innebär med att dra kabel. bluetooth är guld värt för tangentbor, mus o tillbehör i övrigt.

i övrigt så tycker jag den fungerar klockrent, för vad den är avsedd för.. det är ingen arbetshäst att köra tung videoredigering på eller att göra de kämpligaste bildredigeringarna på, då är en iMac eller Macpro ett lämpligare alternativ..

däremot vill jag nog påstå att nya macminin duger för merparten av hemanvändarna.. den fungerar till mycket, och än mer med det nya grafikkortet...

Tack till dig och Stereo för recensionerna av MacMini. Ni har skrivit ungefär det jag var nyfiken på. På min önskelista finns att byta ut den gamla stationära PC:n mot något fräschare kanske t.o.m. våga språnget över till Mac. Jag är nog en ganska basic "hemanvändare". Surfar, använder Office och spelar World of Warcraft och det låter det ju som att minin bör fixa utan problem.

Hej!

Jag har haft Macmini i ...länge. Vi har en hel bunt av dom här hemma och älskar allihopa. Jag körde både photoshop och ett annat mycket krävande program på förra- det var lite jobbigt men gick. Med bara ett av dom igång var det inga problem.

Det är lite jobbigt att byta minne och sånt på den också- fast jag undrar om inte senaste versionen är omgjord så det också är lätt?

Ja, vi gillar våra och jag trivs utmärkt med att ha den i hyllan under bordet.

/Lavinia, macnörd.

den senaste är väldigt lätt, sitter direkt under locket, däremot är hårddisken bökigare.. fast jag kan inte påstå att det är så besvärligt på någon mac mini.

den senaste mac minin klarar absolut av enklare spel med sitt nya grafikkort

Blev en liten rar Macbook (vit)
Nu undrar jag; är du nöjd med din nya Mac? Ångrar du köpet, eller önskar du att du köpte en tidigare? :)

Själv är jag inne på en mac mini och sen ev komplettera med en macbook samt mer hårddisk till minin för förvaring av alla bilder.

Liknande trådar

IT & mobiler Det här är en tråd jag ALDRIG trodde jag skulle starta!!! :crazy: Jag har haft mac sen 1989 - och jag älskar mac - högt och rent... 2
Svar
27
· Visningar
2 813
Senast: Tilly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka