Från video till gif bild

Modig_Korn

Trådstartare
Typ alla animeringar på internet (som är mer än :rofl: typen då) brukar ju vara från film/tv eller liknande. Men hur man gör sådana är en gåta :p Nån som har pejl på hur det skulle kunna göras? ... Att sitta och typ starta pausa och ta en bild och göra om proceduren om och om igen till färdig bild känns ju lite overkill (men det är kanske så de gör?)

Sv: Från video till gif bild

Har du photoshop/gimp?

jag använder ett program som kan ta screenshots i sekvenser (typ KMPlayer, virtualdub) och fixar till animationen i photoshop.

Tror det ska finnas program som omvandlar videon till gifs, har dock inte använt några såna eftersom kvalitet sjunker rejält på bilden. (googla 'video till gif' eller liknande)

Mjo det har jag... Det handlar ju inte om en hel film man ska klämma ner i en gif, det skulle ju bli en ohyggligt stor gif :D

hehe, men jag skulle tipsa dig om KMPlayer iaf.

för att ta en sekvens med skärmdumpar, går du fram till scenen du vill göra.
klicka på ctrl+g så du får upp en ruta som kallas "Avencerad Fångst".

Hur inställningar ska vara får man känna sig fram efter vilket som du tycker bäst. De jag har är:
Format: jpeg
metod: endast videobild

Antal att extrahera: hela tiden
Bildrutor att extrahera: var 3:e ruta
storlek: original

Sen trycker du på 'Starta' så går programmet igång, men du måste oxå köra igång filmen. Så un-pausa filmen, och kör den scenen du vill ha, och pausa filmen igen när du känner för det.
Bilderna hamnar sen där du har specifierat,

Så slipper du göra skärmdumpar för hand ;)
Hoppas det inte blev allt för förvirrat :p

Har du Adobe Flash Pro så kan man exportera en film till GIF

Liknande trådar

Hemmet Inför flytten digitaliserade jag hela min film- och TV samling för att slippa släpa med en massa DVDer som vi ändå inte har nån läsare... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 713
Senast: Migo
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 388
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
6 090
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns... 2
Svar
25
· Visningar
2 983
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31