Frank Baines Omni vs Albion

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Xanthine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 725
X

Xanthine

Står i valet och kvalet mellan en FB Omni och en Albion SLK el Albion SLK Ultima!

Vad säger Ni? vill gärna höra för och nackdelar.

Häst form mm behöver Ni inte tänka på, oavsett sadel måste dessa måttbeställa... :crazy: Har varit i kontakt med återförsäljare och sadelmakare som har bekräftat att båda sadlarna går att få till pållen... Rygg ritning måste dock ske.

Är bara intresserad av reflektioner angående ovanstående sadlar.
Erfarenheter mm.... ;)

Sv: Frank Baines Omni vs Albion

jag är helsåld när det kommer till fb omni. har aldrig suttit så bra som i den! helt underbar. fick den utprovad till hästen men tyvärr passade den inte men jag satt som ett smäck!

okej! Kul att höra att du tyckte om den. Synd att den inte passade hästen bara. Jag blev också mega förtjust då jag provsatt den....
men är även lite Albion fan... varför jag har lite svårt att bestämma mig. :cool:

Någon som har erfarenhet av Albion????

Jag har inte en SLK utan K2. Både hopp och dressyr. Är väldigt förtjust i båda.:love:

Om du bestämmer dig för SLKn o vet storlek så skulle jag rekommendera dig att köpa den från England. Kostar 5-6000:- mindre där. Jag köpte min dressyr o sparade 6000:-:D

oj!!! Det var ju stor skillnad!!!! :cool:
Tjohooo!!!
Undrar om det går att göra så med Frank Baines också? :grin: är ju också engelsk...

Jag har en SLK och gillar den.
Tyvärr sitter den inte perfa på hästen (vilket ingen sadel verkar vilja göra..).

Jag skulle helst haft en 16.5 istället för 17.. annars :love:

Jag har en Albion SLK Platinum Ultima. Alltså med det utbytbara bomsystemet och i kalvläder. Helt underbar sadel! Har inte testat FB-sadeln, när jag provade sist var det SLK:n och Prestige D1 som var de två sadlar som var kvar till "slutomgången" efter provridning :)

Har faktiskt en frank baines hänger i stallet som följde med unghästen. :)

Vet inte vad det är för modell, har inte inspekterat den så noga. Men den är kanon skön att sitta fast den är ca 4 år gammal. Är nog den skönaste sadeln jag ridit i(förutom en wellington elite) av dom jag provat genom åren. Sitter skönt och stadigt och med bra stöd för skänklarna.

Nu passar den dock inte någon av hästarna så den hänger bara där. Annars skulle jag använt den mer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka