Frank Bains Elegance vs Frank Bains Omni

Claudia2

Trådstartare
Hej
Är det någon som har koll på dessa två sadlar. Vad är det för skillnad i bommen, kan de passa samma häst?

Sv: Frank Bains Elegance vs Frank Bains Omni

Omnin är rakare och har mer extrema kilbossor och är dessutom betydligt trevligare att sitta i även om den också har för bred midja för mig. Har svårt att tro att båda sadlarna kan ligga ultimat på samma rygg utan att hästen musklat om sig.

Tack för ditt svar, vill gärna ha en omni. Får se om den passar. Är även intresserad av en Albion Slk Platinum har du koll även på den vs de andra :)

Har för mig att Platinum är aningen rakare än vanliga SLKn. Min häst kan ha vanliga SLK Ultima och Frank Baines Reflex/Elegance så skulle gissa på att om hästen har tillräckligt rak rygg för FB Omni kan det definitivt vara värt att prova SLK platinum och annars de andra.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
436
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 229
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Blandraser och renraser