Bukefalos 28 år!

fredagsirritation deluxe

fryckan

Trådstartare
Jag har tvättid idag kl 17, gick för att kolla om maskinerna är lediga redan nu, ser att de är det och går för att hämta tvätten men lagom tills jag kommer ut igen ser jag att min granne fyller maskinerna :rage: en normal tvätt är 58 min vilket betyder att han kommer gå över min tid. Så kära bukisar, vad gör ni om någon drar över er tvättid? Jag kan ha överseende med nån minut men nu blir det närmare 20 min och det är inte första gången han gör så. Ni får säga att jag är ett pms-monster om ni tycker jag blir irriterad över detta ;)
 
Sv: fredagsirritation deluxe

Är det med mer än 15-20 minuter, och/eller inte första gången det sker, tar jag ut deras tvätt och lägger den i en mindre prydlig hög bredvid.
Så du har i alla fall ett PMS-monster till på din sida.
wink.gif
 
Sv: fredagsirritation deluxe

Har du kollat så det inte är på snabbtvätt?
På våra maskiner här så ligger en snabbis på tjugo-trettio minuter.

Annars så kasta ut! Ner på golvet med det. Skyll sig själv typ.. :D
 
Sv: fredagsirritation deluxe

Kasta ut skiten med gott samvete. Det har jag gjort. Människorna skulle precis tvätta på min tid och hann precis starta maskinen och vattnet hann fyllas på. Dom fick ta ut det. Lite sura men som att jag skulle bry mig. Min tid är MIN tid. Ingen annans.
 
Sv: fredagsirritation deluxe

Jag hade nog snarare frågat honom om han var klar till 17, istället för att gå därifrån och irritera mig.
 
Sv: fredagsirritation deluxe

Nu har vi tack å lov låst tvättutrymme med tag. *Loves it* Innan åkte saker å ting ut om det inte var klart när min tid började oavsett hur blött det var.
 
Sv: fredagsirritation deluxe

Jag kan ha överseende med några minuter, men skulle jag komma ner till min tvättid och inse att någon tänkte dra över med 15-20+ minuter skulle jag snabbspola fram den tvätten och lägga ut det i en vagn.

Om man ser personen ifråga kan man ju fråga om de vet att man själv har tvättid klockan då-och-då, så blir de iallafall uppmärksamma på det, men annars hade jag som sagt spolat fram maskinen så jag själv kunde tvätta.
 
Sv: fredagsirritation deluxe

hade det problemet på förra stället + alltid upptaget typ en månad framöver -.- slutade med att jag skaffade egen maskin efter att ha fått paniktvätta hos mamma eller pappa några gånger, sen gick den sönder så då blev jag dömd att tvätta där ändå!

Nångång hade jag FÖRSTA tiden på morgon, och likförbannat hade en tant farit dit och börjat tvätta så det gick över på min tid, en annan gång så hade jag haft min tid i 20 minuter så kom en och frågade om jag verkligen skulle ha alla maskiner......

Nya stället finns många tider, däremot tog det inte lång tid innan vi skaffade en ny tvättmaskin
 
Sv: fredagsirritation deluxe

Jag har tvättid idag kl 17, gick för att kolla om maskinerna är lediga redan nu, ser att de är det och går för att hämta tvätten men lagom tills jag kommer ut igen ser jag att min granne fyller maskinerna :rage: en normal tvätt är 58 min vilket betyder att han kommer gå över min tid. Så kära bukisar, vad gör ni om någon drar över er tvättid? Jag kan ha överseende med nån minut men nu blir det närmare 20 min och det är inte första gången han gör så. Ni får säga att jag är ett pms-monster om ni tycker jag blir irriterad över detta ;)

Ta ut tvätten på valfritt sätt.

Hade problem med folk som bestämde åt mig när jag var färdig med maskinerna. La jag t ex in en tvätt som tog 45 min, men kom själv tillbaka efter 60 min, så hittade jag min tvätt i tvättvagnen och någon annans i maskinen. Efter två gånger blev jag så rosenrasande att jag kasta tvätten i grovvasken samt tejpade fast en lapp där jag skrev att upprepar sig detta får hn köpa tillbaka sina kläder från Röda Korset.

Jag får ha min tvättid och min tvätt ifred nu:)
 
Sv: fredagsirritation deluxe

Jag hade nog snarare frågat honom om han var klar till 17, istället för att gå därifrån och irritera mig.

Jag tror också mest på den lösningen.

Själv har jag flera gånger frestats av tanken på att blanda i klorin i deras tvätt, men jag har aldrig kommit till skott med det :angel:
 
Sv: fredagsirritation deluxe

Det hade varit det bästa sättet :o

Jag gick dit när min tid började, Ena maskinen hade nån minut kvar så den fick bli klar, den andra hade en halvtimme kvar och där tog jag ut tvätten.
 
Sv: fredagsirritation deluxe

Jag stänger av maskinerna och lägger allt i en hög utanför tvättstugan i gången.

En gång hade jag dock en granne som gjorde det till en grej att sno andras maskiner så när jag råkat ut för det fler gånger i rad gick jag helt enkelt ut och la allt i en hög på asfalten utanför hela tvätthuset. Efter det fick jag ha min tid ifred :p

Man ska inte sno andras tider. Det är dålig stil. :mad:
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 631
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
2 040
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 705
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 673
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp