Fredagsmys - vedertaget begrepp?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lejonflickan

BÅde jag och mina kompisar och många på mitt jobb har som heligt att ha "fredagsmys" med barnen. Tydligen är det så att det är viktigare än vad som händer resten av helgen. Här hemma är det världsviktigt varannan fredag (när pojken är hos mej), och vi brukar varva med pizza-mys eller taco-mys. TIll det nåtbra på TV man ser ihop eller en film eller lite TV-spel.
Vad gör ni med era barn om ni har Fredagsmys? Eller är det bara här i vår by det existerar? :confused:
Synd i så fall, för det är helt underbart mysigt att bara släppa allt annat och bara göra nåt TILLSAMMANS! :love:
 
Sv: Fredagsmys - vedertaget begrepp?

Verkar vara vedertaget, ja. Fast om jag ska vara riktigt ärlig så är inte att titta på TV eller spela TV-spel riktigt min uppfattning om att "göra något tillsammans".

Och för många av de barnfamiljer man stöter på i mataffären på fredagseftermiddagarna verkar det viktigaste inslaget i "fredagsmyset" tyvärr vara tre påsar chips, fyra liter läsk och ett kilo lösgodis...
 
Sv: Fredagsmys - vedertaget begrepp?

Fredagsmys har man väl helst utan barn :angel: :banana:

Min unge är så liten, honom gullar jag bättre med på mornarna när vi är lediga. Då är han myyysigare än på kvällen :) Vi ser på "Spirit", leker med hästar och bilar, äter långfrukost och kramas :love:
 
Sv: Fredagsmys - vedertaget begrepp?

Vi har fredagsmys och haft så i många år.
Vi köper chips, poppar popcorn mm, dricker dricka och umgås och tittar på TV. Älskar fredagarna, tom min 15-åriga dotter väljer att tillbringa fredagarna hemma. Ibland hyr vi någon bra film. De andra flickorna är 13 och 11 år.
Lördagarna äter vi tacos vintertid, grillar oftast på sommarn.

Gillar våra helger. Just nu är helgerna långa och konstiga för vi tog bort ponnyn i augusti, har väldigt mycket tid "över".
 
Sv: Fredagsmys - vedertaget begrepp?

Vi brukar också försöka hitta på någonting på helgerna..

Åka iväg och fiska.. grilla. Vill han ta med ngn kompis så är det okej!
Storsjöbadet brukar vi också åka till ibland.
Hyr en film som vi alla kan se, äter något gott till den.
Ibland går vi ut i skogen med hundarna, lilleman tar cykeln och han älskar att cykla i terrängen så det brukar vara en höjdare.

Ibland bakar vi, det tycker han är jättekul så länge han slipper göra alltför mycket :angel: :D
 
Sv: Fredagsmys - vedertaget begrepp?

Faktiskt inte fredagsmys, men vi sitter nästan alltid ner och äter ihop och pratar till kvällsmaten så det har inte varit så stort behov. Kanske sen när Elin blir större och fredagar verkligen blir något viktigt. Vi har tidagare ätit ihop med ett kompis par minst en gång i veckan ibland två tre, och då är det väldigt avslappnat, "mysigt". Nu håller de tyvärr på att flytta så vi kommer inte kunna fortsätta, så vi får väl försöka på egen hand... ;)
 
Sv: Fredagsmys - vedertaget begrepp?

Vi har också fredagsmys fortfarande ,trots att barnen är sjutton,femton och nio.Ofta drar de sej för att vara borta en fredagkväll och missa myset, så ibland får vi ha lördagsmys i stället :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 710
Senast: Madalitso
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 467
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 021
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 815
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp