Fredricson: ”Hela vår bransch står stilla – bara utgifter”

Från ett hektiskt liv på resande fot runt om i världen till en lugn vardag hemma på gården i Skåne.
På kort tid har hoppryttaren Peder Fredricsons liv helt förändrats.
– Hela vår bransch står stilla. Det är inga som köper hästar och inga tävlingar är i gång, säger OS- och VM-medaljören Peder Fredricson.
 
Välkommen tillbaka till livet med häst. Vilken drömresa att du fått upplevt. Helt otroligt duktig du är. Punka med en smäll. Det verkar som om lagningskit har försetts men så får vi se hur det hanteras och om det blir på samma sätt.
 
Välkommen tillbaka till livet med häst. Vilken drömresa att du fått upplevt. Helt otroligt duktig du är. Punka med en smäll. Det verkar som om lagningskit har försetts men så får vi se hur det hanteras och om det blir på samma sätt.
Fast att jämföra Peder och Lisens företag med en som har häst för hobby blir ju inte riktigt rätt. De lever ju på att sälja hästar och inkomster från tävlingar. Det gör inte vi hobbyhästmänniskor.
Det är ju som att de som gillar att laga mat för nöjes skull skulle säga till alla restauranger som nu går dåligt ”välkommen till verkligheten, nu får ni se hur det är på riktigt”. Eller att de som spelar fotboll eller hockey som hobby skulle säga så till elitspelarna som nu inte får spela matcher.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 341
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 261
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 125
Senast: cassiopeja
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 157
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp