Freeform som inte passar...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sleepy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 824
S

sleepy

Är det bara jag som har opplevd dette? :cry: Hästen har inte spesielt svankig rygg, men hon får skav av den, och den ligger "i bro". :(

Sv: Freeform som inte passar...

du har inget foto? :idea: ligger den i bro när du sitter i den oxå? vart får hon skav?

Nej, har inget foto, men det SER bra ut... Men siden hon får skav OCH "ømmer" i ryggen der det är skav, så... :( Buhuuu... :cry:

Grandeur... Funderar på att putta inn ekstra innlegg, och kanskje enda litt ekstra på midten...

Det skulle ju egentlig inte vara nödvendig med extra innlegg, hästen har godt muskelsatt rygg; hon har faktisk så mye muskler (og sikkert litt fett) så hun har "naturlig kanal" for ryggraden! Men det kunne ju vara värd ett forsök... :crazy:

Det är alltså SKAVEN som ömmar? Blir hästen ruggad i pälsen eller är det någon kant som skaver?

Ja, hon ömmar der skaven är. Det är en liten bit innunder sadlen, så det er ingen kant, nej. Jag har kjent under med handen når jag rider, och i nedförsbakkar blir det en del trykk der. På flat vei känns det ok, en sadel kan ju inte sveve över hästryggen heller! ;) Skav KAN ju bara vara fordi sadelen beveger seg, men da hadde hun vel ikke ömmet, så det er nok fordi den presser der... :( :confused: Hon har fortfarande pels igjen der det er skav; ingen sår eller noe!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
215
Senast: Gimlan
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 879
Senast: Görel
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
878
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka