FreeMax Cheyenne bomlös (tacksam för snabba svar)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ScareCrow
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 188

Bukefalos 30 år!

S

ScareCrow

Är det någon som har en sådan sadel? Jag har en häst med kort, ganska rak och smal rygg, hög och lång manke. Skulle en sådan sadel passa på en sådan rygg? Vad är positivt/negativt med dem? Finns det någon hemsida (helst på svenska) där man kan läsa om dem? Tycker då jag har försökt googla så hittar jag ingenting om FreeMax Cheyenne. Har sökt land och rike runt efter en sadel till hästen och har inte hittat en enda som ligger vettigt på ryggen! Endera är de för breda eller för smala, för långa, trycker på manken, för svängda.... Blir snart galen! :crazy: Hästen kommer att muskla sig ännu så därför började jag fundera på en bomlös, så man inte behöver slänga ut pengar på en sadel som man kan använda någon månad och så ska det vara en ny igen, och igen och igen vartefter han musklar sig.
TACKSAM för (snabba) svar!

Sv: FreeMax Cheyenne bomlös (tacksam för snabba svar)

Freemax och Cayenne är helt olika sadlar!:laugh: Sök på dom var för sig så ska du se att du får bättre träffar.:laugh: Har själv precis fått hem en bomlös som är lite av samma typ som cayenne(specialmodell av cherokee), har dock inte hunnit rida i den än.

Tror dock att cayenne blir svårt till en hög manke, men är inte säker.:laugh:

Kan pm:a dig en bra återförsäljare av båda dessa sadlar :)

Sv: FreeMax Cheyenne bomlös (tacksam för snabba svar)

Haha! Vilken knasboll jag är. Jag menar ju en Barefoot cheyenne, inte en FreeMax :rofl:

Liknande trådar

• Equipe bomvidder
  • Barbackapadd till häst med mycket manke
  • Stigläder
  • Får ONT i vanliga bomsadlar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Autistic meltdown
  • SHL 26/27

Barn