Freestyle reining RHC 2009 film?bilder?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare fialotta76
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 3 712
F

fialotta76

Efter en lyckad helg så undar jag om någn av en händelse råkade filma ritten med mig som Pippi på tävlingen eller har foto?
Skulle bli jätteglad för svar!

Sv: Freestyle reining RHC 2009 film?bilder?

JAg hoppas att någon tog några kort. Du var ju jätte bra o ledde stort länge.:)

tack så jättemycket :) alltså hade ju aldrig kunnat fått till det som itne hästen blev så ett med mig!Han kan igentligen inte ens göra det han gjorde därflr skulle jag själv såååååå gärna vilja se ritten!
ni var med duktiga som sjutton!

det var en fin ritt! jättefin häst!

vann gjorde chantal khun med one roan gun o jag kom tvåa är så glad för detta !

Hoppas också förväntansfullt på att någon ska ha filmat ritten...MÅSTE ju bara se :D

Haha ne ru däe ljög du allt;). Jag fick minus 1 1/2 på alla momenten. Men men , jag får väl börja träna kanske. Äe född i skyttens tecken , tror mer på tur än skicklighet:angel:. Knuffen i ryggen tränade jag på innan vi gick in . haha ( tackar knotten)

det fanns väl flera som var bra men jag fick nog verkligen till det lite extra utan att veta hur?

jag såg flera av ritterna o tyckte nog att flera var riktigt bra men tror denna domaren verkligen gillade speed o riktigta mönster:)

Ingne som har nåt kort?

Jag var också med i Freestylen och skulle också gärna se lite bilder från den!
Jag och pållen var studenter... :)

Jag var också med i Freestylen och skulle också gärna se lite bilder från den!
Jag och pållen var studenter... :)

ah ni var ju bara såååååå söta!!!!!!!!!!!Gick det bra???

Jag har tyvärr inga bilder från freestyle reiningen, men om du red lördag, har jag kanske.
Om du (eller andra) skriver hästens nummer kan jag kolla om jag har.

vann gjorde chantal khun med one roan gun o jag kom tvåa är så glad för detta !

:bow: Åååh, massor av grattis!!!

Synd att man inte får se några bilder därifrån bara....
Ingen som har?

:bow: Åååh, massor av grattis!!!

Synd att man inte får se några bilder därifrån bara....
Ingen som har?

Bristen på bilder kan bero på att det vars så skumt på banan då att det inte blev något bra. Var ju också massor av folk trots den sena timmen (eller tack vare..) så det var inte helt lätt att komma till en bra fotoposition.

Vem tyckte ni var bäst? Ridmässigt? Utklädningsmässigt?
Jag hade skit kul iallafall!! Väldigt trist att det blev mörkt så domaren inte kunde se alla detaljer på utklädseln bara...men men, samma för alla!

ah ni var ju bara såååååå söta!!!!!!!!!!!Gick det bra???

Haha, jag är nöjd i allafall. Reining är inte vår starka gren och det var dessutom debut i Freestyle Reining så jag får vara nöjd, hamnade på en delad 13:e plats. (Det gick bättre morgonen därpå då vi vann Ranch Trailen...) :banana: :D

Rent ridmässigt så tyckte jag att Chantal Kuhn utklassade alla. Det var den enda "riktiga" reiningen i mina ögon. Inte för att ni andra inte var duktiga, men hon red i en klass för sig.

Vad är det egentligen man vill se i en FR???

Tyckte personligen att det var rätt tråkigt med de som helt sonika red ett mönster ur regelboken (eller ett snarlikt....), jag vill hellre se hur man komponerat ett passande mönster som stämmer till musiken!
Hur man dessutom matchat musik och klädsel.....

Gärna lite andra inslag och inte BARA precis endast de rörelser som är obligatoriska.

Jag tycker egentligen också att man kan lägga in lite ej obligatoriska rörelser, men det är ju det man ska hinna med också! Man har bara 4 minuter på sig! :D Det var häftigt förra året när Emelie Stiwing red lite dressyrrörelser, inte för att det ingår i reining utan just för att det var lite annorlunda.

Det hade varit riktigt häftigt att se en ritt där rörelserna är anpassade till musiken, men vem har en arena stor som chappens att öva på hemma!? Inte jag i alla fall...

Och jag, mitt dumma fån, gick RPECIS innan Chantals ritt! Vet inte var som flög i mig. Tröttheten tog väl överhanden antar jag... Är det nån som kan återberätta lite snabbt hur det såg ut? :D Förstod ju på scoren att det nog var en hyffsat bra ritt ;) Red hon utan träns eller?

(fast hon hade tjuvat MIN låt! :devil: Jag red till den på summer showen... morr! :angel::rofl:)

Alla i freestylereiningen var jätteduktiga. Min favorit var Malin Arkteg som skulle rida dressyr först, hennes nummer var det fart i. Jag som stod med min röda hatt i grinden hade toppenutsikt o fick till och med brandmännen intresserade. De var inte ens speciellt intresserade av hästar men freestyle var deras grej. Ganska roligt tycker jag.
/C

Liknande trådar

A
Western Snälla, innan i kommenterar, läs hela inlägget!! Jag var på alla dagar av RHC och måste bara typ berätta hur jag uppfattar det. Jag... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 120
Senast: AkiraKun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma