Fri Skritt???

J

Joachim1

vi har köpt en vallack efter le mexico som gått msv. nu ska min dotter tävla lätt b. Men Friskritt?? vad är det.? får hästen gå hur den vill då?? :confused:
 
Sv: Fri Skritt???

Hästen ska skritta på helt lång tygel, enligt den väg som anges i programmet. Den ska sänka nacken, och skritta på med bra övertramp. Den ska röra sig genom hela kroppen i skritten.
 
Sv: Fri Skritt???

Okej, så det är bara ms osv de ska gå på tygeln ??
 
Sv: Fri Skritt???

Gå på tygeln ska de göra i alla program. Kraven på samling blir högre, ju högre upp i klasserna man kommer.
Fri skritt är ju bara en programpunkt. När du kommer högre upp i klasserna finns ökad skritt, istället för fri skritt. Då ska hästen gå likadant som i den fria skritten, men med en sträckt tygel, så att ryttaren har kontakt med hästens mun.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 227
Senast: Fiorano
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp