C
cerrox
det har varit uppe många trådar angående detta ämne. men jag vill ha lite hjälp & stöd nu, för att kunna införa detta i vårat stall. för i vårat stall är det så att hos dom flesta hästägarna finns inte ens tanken på fri tillgång på hö i hagen, hästarna bli för feta säger dom, men hmm. .. borde dom inte bli jätte feta på betet då!?? :smirk:
jag har haft uppe det som idé flera gånger att vi borde ha fri tillgång på hö i hagen, då vi har haft svårt att få till middagsutfodringarna. jag själv har inte möjlighet till att åka & middagsutfodra hästarna & det vet alla andra. fast det har löst sej ändå, fram tills nu då det är 2 som ska flytta från stallet = 2 middagsutfodringar per vecka är olösta. givetvis har jag blivit tillfrågad om jag kan ta en dag. men det kan jag ju inte & jag har då föreslagit ännu en gång att eftersom vi har så svårt att åka & middagsutfodra så kan vi ju ha fri tillgång.
enklare än så kan det ju faktiskt inte bli!
men icke, dom vill inte ens lyssna på det, säger att deras hästar inte klarar av att ha fri tillgång på hö, blir feta osv. men konstigt att min häst som får fri tillgång på hö inne är jätte fin med muskler & i hull, jämfört med deras som endast får ett par kilo inne & ändå i princip ser 'feta' ut. :smirk:
så nu får dom lösa middagsutfodringarna själva om dom tvunget ska ha det. men dom sa innan att går det inte lösa så får var & en middagsutfodra sin egna häst!! :smirk: det dummaste jag hört, så korkat!
dela av hagen hade vi också som förslag, dom som vill ha fri tillgång går i ena & dom som vill ha middagsutfodring i andra. men det går verkligen inte för sej, man får bara dela av hagen edast om alla hästarna inte kan gå tillsammans, vid bråk osv. det är ju också en grymt dum & korkad 'regel'!
så snart ska vi ha 'kris' möte i stallet. så är det någon som har bra argument för att ha fri tillgång & tips för att jag ska få min idé att gå igenom?? tacksam för svar!!

jag har haft uppe det som idé flera gånger att vi borde ha fri tillgång på hö i hagen, då vi har haft svårt att få till middagsutfodringarna. jag själv har inte möjlighet till att åka & middagsutfodra hästarna & det vet alla andra. fast det har löst sej ändå, fram tills nu då det är 2 som ska flytta från stallet = 2 middagsutfodringar per vecka är olösta. givetvis har jag blivit tillfrågad om jag kan ta en dag. men det kan jag ju inte & jag har då föreslagit ännu en gång att eftersom vi har så svårt att åka & middagsutfodra så kan vi ju ha fri tillgång.
så nu får dom lösa middagsutfodringarna själva om dom tvunget ska ha det. men dom sa innan att går det inte lösa så får var & en middagsutfodra sin egna häst!! :smirk: det dummaste jag hört, så korkat!
så snart ska vi ha 'kris' möte i stallet. så är det någon som har bra argument för att ha fri tillgång & tips för att jag ska få min idé att gå igenom?? tacksam för svar!!