Fribelopp CSN

GardenAngel

Trådstartare
Jag sitter och räknar på mina löner under den här terminen för vi håller på att lägga schema för nov-dec. Är det någon som vet hur juni och decemberlönerna räknas gentemot fribeloppet?
Min junilön fick jag ju 27 Juli och min decemberlön kommer jag få 27 Januari. Räknas då junilönen in i höstterminen (1 Juli - 31 dec) och decemberlönen in i vårterminen, eller räknas junilönen till vårterminen trots att jag får den i juli?

Har försökt söka på CSNs hemsida om detta men hittade inget. Brukar dock få snabbare svar på buke än av CSN så börjar här ;)

Jag sitter och räknar på mina löner under den här terminen för vi håller på att lägga schema för nov-dec. Är det någon som vet hur juni och decemberlönerna räknas gentemot fribeloppet?
Min junilön fick jag ju 27 Juli och min decemberlön kommer jag få 27 Januari. Räknas då junilönen in i höstterminen (1 Juli - 31 dec) och decemberlönen in i vårterminen, eller räknas junilönen till vårterminen trots att jag får den i juli?

Har försökt söka på CSNs hemsida om detta men hittade inget. Brukar dock få snabbare svar på buke än av CSN så börjar här ;)
Junilönen hamnar på andra halvåret(eftersom den utbetalas i juli), och decemberlönen på första halvåret(eftersom den utbetalas i januari), men året efter då ;)

Är du helt säker? :) Det är så jag har tänkt, för har tänkt jobba mer i december men blev osäker :p
99% säker ;) Skatteverket räknar ju så, det är ju från dom CSN får uppgifterna. Känns ju helt ologiskt att CSN typ skulle hitta på nåt annat. Tycker CSN krånglar till det tillräckligt med olika fribelopp per halvår när man pluggar hela året, så nån måtta får det väl va ;)

Jaa min chef har också erbjudit sig att hålla min novemberlön till januari ifall ifall. Men tror inte jag kommer gå över fribeloppet oavsett :)
Tack hörrni!

Jag har haft samma fundering och mailade CSN om detta för ngt år sedan och då svarade de att det räknas när lönen betalas ut inte när du tjänat in den sas. Dvs jobbar du i december och lönen kommer i januari så räknas den lönen i perioden jan-juni.

Det som faktiskt kommer in på kontot juli-dec hör till den perioden, sen när du jobbade spelar ingen roll, och glöm inte att det är bruttoinkomst.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har räknat med att få ett återkrav från CSN för vårterminen för två år sen. Jag fi k jobb en månad in på terminen och stoppade...
Svar
10
· Visningar
2 334
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka