Sv: Frimurare

Läste lite där på sidan och deras medlemsregister är tydligen, precis som allt annat utom ritualerna en offentlig handling och återfinns på biblioteket.

Min morfar var medlem och hade en ring med deras symbol. Men det kanske inte alla medlemmar har??

Aha, har dålig koll. Morfar pratade inte mycket om detta. Hur får de olika grader och vad innebär det?

Det har att göra med tjänsteår mm och antalet medlemmar i de olika graderna, min fd steg fort då det saknades många i graderna

Liknande trådar

Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 260
Senast: Rosett
·
Mat Vad har ni för förslag på goda, snabba och enkla (hyfsat billiga) kycklinggrytor :) ? Måste handla middagsmat till ikväll och vill äta... 2
Svar
23
· Visningar
983
Senast: hastflicka
·
Fritid Min mamma fyller år så vi ska till Gotland i början på mars. Vad gör man där den tiden? Tips på bra boende? 2 äldre jag och min syster...
Svar
6
· Visningar
433
Senast: Seaside
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 353
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka