Friröntgen

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Mazarati
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 347
M

Mazarati

Vem är det egentligen som bekostar en eventuell friröntgen vid försäljning? Köparen eller säljaren?
någon med erfarenhet??

Sv: Friröntgen

det beror ju på hur man kommer överens, när jag sålt så bekostar jag en vanlig bes. (utan röntgen) vill köparen ha röntgen så får denne bekosta det. har varit på samma sätt när jag köpt.

Sv: Friröntgen

När jag köpt hästar har det varit lite olika. Men som köpare har jag aldrig kunnat kräva att säljaren ska stå för det. Däremot har flera gått med på att betala röntgenbilderna om hästen har defekter på dessa så att köpet inte kan genomföras. Senaste hästen jag röntgade inför ett köp gick inte ägaren med på att betala oavsett den gick igenom eller ej. Detta berodde mkt på att vi redan hade prutat på priset på hästen innan. Vi röntgade och hästen gick ej igenom. För detta fick vi betala ca 4000+. Jag blev såååå glad när nästa häst vi besiktade inför köp redan var röntgad nyligen för det hade inte varit kul o betala för ytterligare en som inte gått igenom!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 375
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 090
Senast: Bregen
·
Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett...
Svar
13
· Visningar
1 124
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
542
Senast: Mearas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023