Friskvårdsbidrag

Milosari

Trådstartare
Finns det något som förhindrar att jag tar emot friskvårdsbidrag från två arbetsgivare för samma aktivitet? Jag tänkte köpa ett gymkort och kostnaden för detta är högre än de sammanlagda bidragen så moraliskt känns det okej. Men finns det regler kring detta som jag måste känna till?

Nej det borde vara Ok, så länge du inte försöker få dubbla bidrag för samma kostnad. Specifikation = del av gymkort.

Min arbetsgivare kräver in hela originalkvittot så om båda dina gör det är det ju inte säkert att det funkar rent logistiskt.

Det är ju smart. Man kan ju ta två halvårs-gymkort också istället för ett helår till exempel.

Jag har frågat om jag ska scanna eller skicka in kopia till ena arbetsgivaren. Denne vet inte om att jag har ett annat jobb också. Så jag undviker helst att behöva förklara varför kvittot är uppdelat. Att betala per halvår blir väldigt mycket dyrare så det slipper jag helst också. Håll tummarna att inte båda vill ha originalkvitto!

Jag är säker på att gymmet kan dela upp helårsbetalningen på två kvitton. Diskutera problemet med dem. Det är viktigt att du har ett originalkvitto till varje arbetsgivare.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 892
Senast: Wingates
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 147
Senast: Masqueradee
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 433
Senast: Amha
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar