Frisyrtips?

gillaj

Trådstartare
Har googlat och letat efter en sida där man kan få tips på frisyrer. Närmar mig 50 med stormsteg och funderar på om jag kanske skulle göra en liten make-over eftersom jag har haft samma (icke-)frisyr sedan...alltid.

Men jag hittar bara en massa modefrisyrer som knappt någon människa kan tänkas vilja ha. Finns det ingen sida med "vardagsfrisyrer för vanligt folk"?
 
Sv: Frisyrtips?

Nu vet jag ju inte vad du har för frisyr men jag klippte lugg igår, har bara haft lugg en gång tidigare i mitt liv. Har långt hår och vill behålla det, finns inte mycket man kan göra åt det mer än uppklippning, i princip. Kände att jag ville förändra så blev lugg. Spännande men kul! Blev superbra! Man behöver ju inge göra nån "modegrej" utan kan ju räcka med tex lugg, klippa kort, spara luggen så den blir jämnlång med håret, byta färg eller så!
 
Sv: Frisyrtips?

Ett tips är att du går till en duktig frisör (googla på omdömen om du inte har någon du vet är bra) och be denna göra om dig efter vad som passar! :)

Ansiktsform
Nyans på huden
Ögonfärg
Ålder
Hur mycket tid man vill lägga på styling

osv är saker som spelar in! :)
 
Sv: Frisyrtips?

Nar jag far idetorka forsoker jag hitta en skadespelare som har samma ansiktsform som mig. Sedan soker jag pa internet pa bilder pa denne skadespelare, ofta far man i alla fall lite tips och ideer. Det kan ocksa gora mycket med bara lite mer farg i haret i form av slingor som ger lite mer liv och lyster. Lycka till!
 
Sv: Frisyrtips?

Den här sidan kanske kan vara något. Finns massor av olika frisyrer och hårfärger och du kan t.o.m ladda upp en bild på dig själv och se hur de passar dig. :)
 
Sv: Frisyrtips?

Svarar alla!

Tack ska ni ha allihop, bra tips! Jag har hår till axlarna ungefär, lite uppklippt och rundklippt med nån slags lugg. Tunna hårstrån som aldrig växer längre än en liten bit nedanför axlarna, rätt dålig hårkvalitét och så växer allt hår framåt, liksom. Självlockigt när frisörer har stylat mig eller när jag är ute i regn, annars är det mer självstripigt.

Har flera gånger tagit mod till mig och sagt "gör vad du vill" men antingen är frisörskorna fega eller så har de svårt att hitta nåt som de tycker passar mig för det brukar bara bli aningen kortare men annars ungefär detsamma.

Ska göra ett försök till med att låta någon få fria händer så får vi se var det landar. =)
 
Sv: Frisyrtips?

Jag har ocksa erfarenhet av frisorer som inte riktigt vagar ta ut svangarna nar de far gora som de vill... Markte forra gangen att jag hamnat hos en battre. Hon fragade mycket om vilka farger jag brukade ha pa kladerna, om jag brukade gora nagot sarskilt med haret och sa vidare. Sedan hade vi en diskussion om manga olika frisyrer och hon fick beratta varfor hon ville klippa en viss frisyr. Sa jag tror nog inte pa fria hander, daremot kande jag att en dialog fungerade utmarkt (for mig i alla fall :D )

Lycka till med harbestyren!

//fran en som nastan aldrig ar nojd... ;) //
 
Sv: Frisyrtips?

Etapper kan vara snyggt beror lite på hur lockigt du har. Tycker det blir snyggare vid rakt hår
Men å andra sidan syns det inte om det blir lite ojämt ;).

Färg? Hur passar med hudtonen och vad du gillar förstås. Kanske prova nått helt nytt? Tex några breda slingor?

Olika håruppsättningar nu när du har längre hår. Tycker att man antingen ska ha det väldigt kort eller långt. Mittemellan är det ofta bara ivägen!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Gnist
·
Fritid Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen...
Svar
10
· Visningar
683
Senast: Tuvstarr
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 557
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 520
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp