Fritidsbyxor - hur väljer jag?

Jag har ett par Lundhags Traverse och ett par Revolution Race. Föredrar helt klart Lundhagsbyxorna då de är mycket bekvämare och står emot väta mycket bättre. Jag har använt dem massor i flera år (även t ex i stallet) och de är fortfarande i mycket gott skick.
Vilken modell på revolution race? Det är ju väldigt stor skillnad på de olika modellerna :)
 
Ni som gillar revolution race, hur är de i storlekarna för er?
Jag brukar ha storlek 36/38 eller S i byxor men med revolution race måste jag beställa L eller XL och liknande, och inte ens då känns de bekväma (De blir för stora i midjan men bra på benen) är det bara jag som upplever att de är snåla med höft och vad- omfång?

De flesta byxor brukar passa mig jättebra men just deras passformar förstår jag mig inte på.
 
Ni som gillar revolution race, hur är de i storlekarna för er?
Jag brukar ha storlek 36/38 eller S i byxor men med revolution race måste jag beställa L eller XL och liknande, och inte ens då känns de bekväma (De blir för stora i midjan men bra på benen) är det bara jag som upplever att de är snåla med höft och vad- omfång?

De flesta byxor brukar passa mig jättebra men just deras passformar förstår jag mig inte på.

Jag brukar ha 36 på vanliga byxor och har 36 på RR, tycker de är normala i storlek.
 
Ni som gillar revolution race, hur är de i storlekarna för er?
Jag brukar ha storlek 36/38 eller S i byxor men med revolution race måste jag beställa L eller XL och liknande, och inte ens då känns de bekväma (De blir för stora i midjan men bra på benen) är det bara jag som upplever att de är snåla med höft och vad- omfång?

De flesta byxor brukar passa mig jättebra men just deras passformar förstår jag mig inte på.
Jag tar min vanliga storlek. Jag har dock inga höfter, vilket kanske underlättar i det här fallet? Har du provat olika modeller? är det samma i alla?
 
Ni som gillar revolution race, hur är de i storlekarna för er?
Jag brukar ha storlek 36/38 eller S i byxor men med revolution race måste jag beställa L eller XL och liknande, och inte ens då känns de bekväma (De blir för stora i midjan men bra på benen) är det bara jag som upplever att de är snåla med höft och vad- omfång?

De flesta byxor brukar passa mig jättebra men just deras passformar förstår jag mig inte på.

Jag har 38 el S på byxor och samma på mina RR. Sitter bra. Har former.
 
Jag vill varna för stadiums egna märke Everest. Deras vandringsbyxor är plastiga, helt hopplösa på på sommarhalvåret.
 
Jag tar min vanliga storlek. Jag har dock inga höfter, vilket kanske underlättar i det här fallet? Har du provat olika modeller? är det samma i alla?
Har testat 4 olika modeller, de som satt bäst var pusher outdoor, de behöll jag till och med. GPx satt riktigt konstigt på mig i M och i L var de superstora. De värsta var dock intense tights. De fick jag inte ens upp över höfterna i XL. De fjärde kommer jag inte riktigt ihåg vad de hette, minns bara att de var obekväma och alldeles för låga i midjan.

Jag har nog inte Revolution race kurvor helt enkelt :D Vilket suger för jag tycker deras byxor är väldigt prisvärda, har bra tyger och dessutom är snygga :(
 
Det blev ett par RevolutionRace Silence Pro och jag ÄLSKAR dem! Köpte S och jag upplevde dem som lite mindre än mina andra S-byxor, men de sitter jätteskönt och fungerar perfekt till de aktiviteter jag använder dem för. Jag ska genast beställa åtminstone ett par till, men ska fundera lite på om jag ska köra på samma modell eller våga mig på några andra. De har rea på Hyper Pro Pants. Någon som har erfarenhet av dessa?
 
Mina Lundhags är i fint skick efter fem års regelbunden användning och tvättar men jag skulle inte köpa den modellen igen eftersom den enda benfickan är hopplöst tajt, så kolla att byxorna du väljer har ordentliga fickor för mobil, nycklar, hundgodis och annat man kan vilja ha nära till hands.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp