Fritidsbyxor som passar muskulösa lår

Blir det inte väldigt halt att rida i tights? Nu var det länge(!) sedan jag red regelbundet, men minns att jag älskade helskodda ridbyxor för att t.o.m. vanliga ridbyxor kändes för hala och konstiga så att det blev svårt att slappna av :o

Nä, men jag har nästan alltid ridit i knäskodda ridbyxor. Gillar inte att "sitta fast" för mycket i sadeln av nån anledning :) Men nej, jag upplever inte att det är speciellt halt, och då rider jag ändå på ridskola i massor av olika sadlar av alla möjliga märken.
 
Lånar din tråd lite @Malibu_Stacy och hoppas det är okej :)

Jag har motsatt kroppstyp och har spinkiga lår och vader :p
VAD ska jag ha för något? Har haft ett gäng byxor från Chevalier (arizona, vintage pants) som jag ledsnat på pga bylsiga kring vaden och ganska dålig kvalitet? Har Nordwand, GPX Pro och typ... Silence? från RR hemma, men det är ganska dålig passform på alla. De senaste jag beställde från RR fick jag skicka tillbaka pga för stora, trots minsta storleken.
Jag använder fritidsbyxor i princip varje dag, och går rätt hårt åt dem.

Är sugen på ett par från Fjällräven, men närmsta butik är en timme bort och jag vet inte om jag orkar krångla med att testa mig fram och beställa/skicka hem en massa. Borde vara en 32/34 enligt Fjällrävens måttabeller, men finns det någon modell som är rakare och smalare än någon annan? Framförallt i vaderna!

Lundhags, kan de ha något som kan passa mig?

Någon som testat Stellar Equipment?

Krav: prasselfritt, tåla lite vatten, slitstarka (i förhållande till pris) och tight passform
Önskemål: fickor, förböjda knän/stretch över knäna, någon form av stängning nedtill
Lundhags verkar vara väldigt små i storlek. Jag får inte plats i mina längre utan köpte ett par på jula som ska vara samma storlek. De från jula är lite för stora men mina från Lundhags går knappt att knäppa öht
 
Lånar din tråd lite @Malibu_Stacy och hoppas det är okej :)

Jag har motsatt kroppstyp och har spinkiga lår och vader :p
VAD ska jag ha för något? Har haft ett gäng byxor från Chevalier (arizona, vintage pants) som jag ledsnat på pga bylsiga kring vaden och ganska dålig kvalitet? Har Nordwand, GPX Pro och typ... Silence? från RR hemma, men det är ganska dålig passform på alla. De senaste jag beställde från RR fick jag skicka tillbaka pga för stora, trots minsta storleken.
Jag använder fritidsbyxor i princip varje dag, och går rätt hårt åt dem.

Är sugen på ett par från Fjällräven, men närmsta butik är en timme bort och jag vet inte om jag orkar krångla med att testa mig fram och beställa/skicka hem en massa. Borde vara en 32/34 enligt Fjällrävens måttabeller, men finns det någon modell som är rakare och smalare än någon annan? Framförallt i vaderna!

Lundhags, kan de ha något som kan passa mig?

Någon som testat Stellar Equipment?

Krav: prasselfritt, tåla lite vatten, slitstarka (i förhållande till pris) och tight passform
Önskemål: fickor, förböjda knän/stretch över knäna, någon form av stängning nedtill
Jag säger Fjällräven keb till dig också, inte den kurviga modellen då :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver tips på fritidsbyxor. Har ett par från Hööks som sitter bra men är ute efter något lite stabilare/mer rejält. Beställde ett...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: Red_Chili
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 302
Senast: Squie
·
Utrustning Hej kära Bukefalister! Jag är på jakt efter några par nya ridbyxor, men hittar inga som riktigt verkar passa mig :( Jag har en...
Svar
12
· Visningar
3 527
Utrustning Har fått problem med att hitta ridbyxor som sitter bra sedan jag gått från strl 38 till 36. Byxor i strl 36 sitter bra i midjan, låren...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: oxo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp