fritidsjacka på banhoppningen?

lane

Trådstartare
en liten fråga till er som vet bättre än jag. får man på lokal ft rida banhoppningsprovet i fritidsjacka/tröja? hittade inget i tr men på vanlig banhoppning upptill regional så får man det, vill ju inte göra bort mig på min första deb ft och det är ju så obekvämt att ha den över kavajen.:)

Sv: fritidsjacka på banhoppningen?

Jo, det får du. Men få gör det då du ändå har kavajen på sedan dressyrprovet och annars får byta om

tackar för hjälpen. byter gärna om bara jag slipper kavjen...

Det brukar vara samma regler som i vanlig hoppning, kan inte hitta ngt som säger att man måste ha kavaj.

en liten fråga till er som vet bättre än jag. får man på lokal ft rida banhoppningsprovet i fritidsjacka/tröja? hittade inget i tr men på vanlig banhoppning upptill regional så får man det, vill ju inte göra bort mig på min första deb ft och det är ju så obekvämt att ha den över kavajen.:)

NEJ du får inte ha vanlig jacka. Kavaj gäller! Du blir utesluten eller får en varning. Det gäller INTE samma som banhoppning.

Sorry ni andra som tror det.

Vi vet... Hanna fick en tillsägelse så vi hann byta...

NEJ du får inte ha vanlig jacka. Kavaj gäller! Du blir utesluten eller får en varning. Det gäller INTE samma som banhoppning.

Sorry ni andra som tror det.

Vi vet... Hanna fick en tillsägelse så vi hann byta...

Är du säker på att den ÖD var påläst då? :angel:

Är du säker på att den ÖD var påläst då? :angel:

Ja det är EN sak jag lärt mej. :idea:
Att kolla alltså ... Jag ringer TRmannen himself och frågar :angel:

Fast samtidigt så vet vi ju att det hjälper inte... :eek:

Devisen är: Allt som inte står är tillåtet är förbjudet

Har en kompis som brukar rida med jacka på banhoppningen...
Hitintills har hon inte fått ngn tillsägelse, men det är ju bästa att vara på den säkra sidan.

Kom att tänka på en sak, när vi var på åkerbo och tävlade sist så regnade det förfärligt och då sa domaren att man fick rida med regnjacka, det hade hon ju inte behövt ifall det varit tillåtet med jacka redan :idea:

oj,oj jag får lite ångest över detta med jackan men det är ett tag till 1 sept så jag får väl se vad som kommer upp mer här på sidan, tack för hjälpen iallafall.:bow: kan ju kolla med tävlingsledaren om de vet mer eller ha is i magen och se vad de andra har på sig på tävlingen, men det kanske är så illa att jag får knöla på säkerhetsvästen över kavajen iallafall så många språng ska jag/vi inte hoppa:bump:

oj,oj jag får lite ångest över detta med jackan men det är ett tag till 1 sept så jag får väl se vad som kommer upp mer här på sidan, tack för hjälpen iallafall.:bow: kan ju kolla med tävlingsledaren om de vet mer eller ha is i magen och se vad de andra har på sig på tävlingen, men det kanske är så illa att jag får knöla på säkerhetsvästen över kavajen iallafall så många språng ska jag/vi inte hoppa:bump:

Tips! Fråga tävlingsledaren och titta inte runt. Har du otur så tar de i med hårdhandskarna när just du rider. :crazy:

har frågat men fick svaret att hon inte hade sett något annat än kavaj på banhoppningsprovet så jag e nog tillbaka på ruta ett igen men jag får väl ta kavajen...vill ju inte få tillsägelse, tack för hjälpen:bow:

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
340
Senast: MiaMia
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 375
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
563
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna