Jag menade just att man inte skulle förlora så mycket tid på att vänta 30 minuter jämfört med att skjutsa runt till släktingar.
Hör ju egentligen inte till ämnet kanske men jag skulle förlora sjukligt mycket tid på att vänta i 30 minuter. Skillanden mot att åka hemifrån 6:30 eller 7:00 är att det vid 6:30 kan ta 45-50 minuter till jobbet och åker jag 7:00 tar det garanterat inte under 1,5 h men nästan alltid 2h. Ganska stor skillnad tycker jag.
KL
Ja jag skulle tycka det var jobbigt. Speciellt om det händer upprepade gånger. Ser jag till mig själv så har jag försovit mig 1 gång under mitt 15 åriga arbetsliv och då blev jag 10 minuter sen till jobbet.
Jag skulle nog ta upp det med dagiset och förklara hur det påverkar er vardag.
Likadant är jag övertygad om att dagis tycker det är jobbigt om ni någon dag skulle bli sena att hämta ert barn. Borde inte vara så svårt för er att dra den paralellen.
Kamomillo
Det handlar ju inte om att dagispersonal inte får vara mänskliga. Däremot vill man att tjänsten som man betalar för ska fungera tillfredställande. Att passa tider är en sån grej.
Mvh Miks
Visst ska vi lågt stående varelser passa tider... Vi önskar inget hellre än att försova oss, och orsaka besvär för föräldrar

(OBS!ironi)
Jag är glad att jag tillhör dom som ALDRIG försovit mej... men det kanske kan hända

Däremot har det hänt att en av mina jobbarkompisar var helt insnöad en morgon! Hon ringde till första "barnet/föräldrarna" och den mamman fixade en nyckel hos vaktmästaren, förklarade för dom andra som kom, och när min jobbarkompis kom 20 min försent va kaffet klart, och Frukosten stod på bordet!
De är underbara föräldrar!!!!

Vi på vår förskola har funderat på att klona föräldrarna!!!
* Jenny *