• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Kat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 930
Sv: Frontline

Jag har använt frontline till öronskabb på en kull kattungar vi hade, fungerade suveränt bra, skabben försvann på en gång.(Men bara en droppe i varje öra.)

Ska kanske tillägga att det var en veterinär som tipsade om att det gick bra att använda.

I örat alltså?
Jag har bara haft det i nacken på missarna.

I nacken mot fästingar.
I örat mot öronskabb (det enda som fungerat på mina missar - kom aldrig tillbaka efter behandling!)

jo det gör det... vi hade det på våran europe och det hjälpte

Det fungerar, men är inte registrerat för den användningen.

Ah, det var synd att ingen talat om det för mig förr. Då ska här droppas!

Det har fungerat jättebra mot öronskabb på mina katter! :D

Fick rådet att använda det av sköterskan då mina hade öronen fulla av skabb och det funkar men numer får man inte röra öronen på hanen och jag har rester av Frontline på en vägg hemma. Skyddsglasögon kan vara bra att ha:)

Jag har droppat annat medel i öronen på dem förut, så det ska nog gå hyfsat hoppas jag. De hatar det i och för sig, men bada är värre.
Och äta piller ska vi inte tala om!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
612
Senast: Filippa
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 122
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 185
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31