Bukefalos 28 år!

Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

pixietail

Trådstartare
Sätts igång imorgon, i v.36+2 (pga hepatos, påverkade levervärden).. så jag har ju den annars kanske inte så vanliga möjligheten att förbereda mig, både bra och dåligt :smirk:

Vad är en riktigt bra frukost som en bra bas innan man ska föda barn under dagen?
Har fått veta att jag förmodligen bara får äta flytande väl uppe på förlossningen, men rekommenderas stadig frukost på morgonen. Är inte den som enkelt stoppar i mig frukost heller,vanligtvis blir det bara en macka (vitt bröd) med ost och ett glas mjölk om det är tidigt och det antar jag kanske inte är den bästa basen ;)

Bra tips på vettig flytande mat som man får äta under förlossningen? (tänkte ta med mig sånt jag vet att jag gillar..) Får man äta kräm, tro?



Och så slutligen, någon här som fött barn lite tidigt?
Min lilla kommer ju nu i 36+2, så risken är väl värmesäng bland annat. Vill gärna höra era erfarenheter (som varit i ungefär samma tid, om det finns någon här)..

Börjar bli lite sådär lagomt jättenervös nu :angel:
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Varför bara flytande mat :confused:

En kycklins/tonfiskssallad är bättre enligt min åsikt ;)
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Jag tror det kan bero på att de vill vara lite förberedda om det skulle hända något.
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Jag blev igångsatt, fast inte lika tidigt utan i v 39+5. Jag hade ätit frukost hemma som vanligt, te och mackor. På förlossningen fick jag både middag och kvällsmat innan något hände. Jag började få värkar (sk pinvärkar, värkar utan uppehåll, som man ibland får vid igångsättning) vid 00.30 och efter det så var jag inte ett dugg sugen på mat, fast jag drack saft vid några tillfällen under natten, men jag kräktes upp det igen.:crazy: Sonen föddes 09.47 och efter det var jag riktigt hungrig.:)

Lycka till.
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Jag blev igångsatt med min förste son, i v. 36+3.

Han var inte så väldigt liten, 3085g och 48 cm. Men han fick ligga i värmesäng första timmarna, sedan fick han upp tempen.

Min igångsättning gick jättebra, de spräckte fosterhinnorna vid tre-tiden på eftermiddagen, fick värkar direkt, och vid niotiden på kvällen fick jag krystvärkar och så föddes sonen 21.21.

Kan du inte göra en fruktsmoothie, på juice, banan, etc :idea:
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Drickyoghurt kanske kan vara nåt? Energidryck? Saft?
Men förmodligen har du annat att tänka på än vad du ska äta.

Min son föddes i v 36+6 och var ganska behändig i storleken (46 cm, ca 2500 g), fick ligga under ljuslampa ett dygn pga högt bilirubinvärde men allt gick alldeles utmärkt. Nu är han längre än jag, har håriga ben och håller på att byta röst.
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Vikke föddes i vecka 37+0 pga min hepatos och han vägde drygt 4 kg :eek:. Förlossning tog 7,5 timmar och jag åt ingenting, drack lite äppeljuice. Till frukost åt jag gröt :D.
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Jag blev igångsatt i ve 37+2. Fick inga förbehåll vad jag skulle och inte skulle äta eller dricka. Jag är ingen frukostmänniska och jag var rättså uppspelt, minst sagt, så jag åt inget innan vi åkte in. Vi kom in vid 9 och jag fick första gelen vid 11. Tror att jag åt något däremellan.

Jag åkte in torsdag morgon och mina barn föddes inte förrän 4.45 och 5.30 på fredagen så om de inte planerar för en snabb igångsättning så räkna med att det kan ta tid!

Under förlossningen så var det saft som gällde för min del. Sen var jag alldeles för trött för att ens titta på mackan man fick efteråt!

Lycka till! :)

/Timsetim
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Vikke föddes i vecka 37+0 pga min hepatos och han vägde drygt 4 kg :eek:. Förlossning tog 7,5 timmar och jag åt ingenting, drack lite äppeljuice. Till frukost åt jag gröt :D.

Oj! Det var en stor baddare, undrar hur stor han skulle varit om han gått tiden ut.. Min ligger precis på kurvan enl viktuppskattningsul, så det torde betyda omkring 2800g.. vi får väl se imorgon ;)
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Jag blev igångsatt i ve 37+2. Fick inga förbehåll vad jag skulle och inte skulle äta eller dricka. Jag är ingen frukostmänniska och jag var rättså uppspelt, minst sagt, så jag åt inget innan vi åkte in. Vi kom in vid 9 och jag fick första gelen vid 11. Tror att jag åt något däremellan.

Jag åkte in torsdag morgon och mina barn föddes inte förrän 4.45 och 5.30 på fredagen så om de inte planerar för en snabb igångsättning så räkna med att det kan ta tid!

Under förlossningen så var det saft som gällde för min del. Sen var jag alldeles för trött för att ens titta på mackan man fick efteråt!

Lycka till! :)

/Timsetim

Det tar nog längre tid om man behöver gel för att öppna sig och så också, jag är 4cm öppen, livmodertappen i princip utplånad, mjuk och "färdig", så jag hoppas det går fortare för mig och att hon faktiskt kommer ut imorgon :)
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Jag kan ju säga att jag inte var sugen på nåt alls under förlossningen trots att jag ätit nonstop de senaste månaderna. Hade packat med ett 6-pack Mer för lite sockerkick men ville inte ens dricka en. Ett glas vatten tror jag att jag drack nån gång. Timmen innan vi åkte in hade jag ätit spagetti och köttfärsås som kom upp när allting var klart och jag fått sprutan som gör att moderkakan lossnar (alla får det här). Då var det 10 timmar sen jag ätit senast.

Sen vill jag säga lycka till och hoppas att det blir en fascinerande upplevelse, för det tycker jag verkligen att det är. Och att vi snart får se bilder på en ny bukebebis såklart :)
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Drickyoghurt kanske kan vara nåt? Energidryck? Saft?
Men förmodligen har du annat att tänka på än vad du ska äta.
.


Mjo, får väl bli något sånt. Har bunkrat med lite alltmöjligt..
Klart man har annat att tänka på då, men det är ju ändå viktigt att få i sig näring och vätska (särskilt), och är väl enklare om det är något man gillar, som dessutom är "bra".. :)
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Jag blev igångsatt med min förste son, i v. 36+3.

Han var inte så väldigt liten, 3085g och 48 cm. Men han fick ligga i värmesäng första timmarna, sedan fick han upp tempen.

Min igångsättning gick jättebra, de spräckte fosterhinnorna vid tre-tiden på eftermiddagen, fick värkar direkt, och vid niotiden på kvällen fick jag krystvärkar och så föddes sonen 21.21.

Kan du inte göra en fruktsmoothie, på juice, banan, etc :idea:

Ah, vad skönt att det gick så bra :)
Fast en fruktsmoothie som har stått sen man gjort den (innan sju på morron) kan nog inte vara så god fram på dagen.. ;) Låter ljuvligt gott annars..
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Jag kan ju säga att jag inte var sugen på nåt alls under förlossningen trots att jag ätit nonstop de senaste månaderna. Hade packat med ett 6-pack Mer för lite sockerkick men ville inte ens dricka en. Ett glas vatten tror jag att jag drack nån gång. Timmen innan vi åkte in hade jag ätit spagetti och köttfärsås som kom upp när allting var klart och jag fått sprutan som gör att moderkakan lossnar (alla får det här). Då var det 10 timmar sen jag ätit senast.

Sen vill jag säga lycka till och hoppas att det blir en fascinerande upplevelse, för det tycker jag verkligen att det är. Och att vi snart får se bilder på en ny bukebebis såklart :)

Tar med två3pack festis jag också, och flaskor för vatten, och ett paket kräm. Så får vi se vad som/om något går ner, vilket väl är det bästa om det kan.. sambon fick strikta instruktioner av min BM att se till att jag dricker mycket, och då är det väl lika bra att det är goda bra grejer han trycker i mig ;)


Och tack :D Är dock lagom skrajj inför det hela... men nog blir det en upplevelse, åtminstonde efter den där skrikande lilla grejen kommer ut:love: svårt att ta in det, liksom, att greppa att det faktiskt kommer bli en minipixietail imorgon... :angel:
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Sätts igång imorgon,

Hur uppspelt är du nu då på en skala!? :D

Jag tyckte det var sjukt spännande att man visste att man skulle bli förälder dagen efter! Jag och sambon satt mest och fnittrade hela kvällen och natten och packade väskan osv.

Känslorna kommer tillbaka nu! :)

/Timsetim
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Jag har fortfarande inte fattat att jag har en egen bebis, och det har gått 9 veckor nu :D
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Hur uppspelt är du nu då på en skala!? :D

Jag tyckte det var sjukt spännande att man visste att man skulle bli förälder dagen efter! Jag och sambon satt mest och fnittrade hela kvällen och natten och packade väskan osv.

Känslorna kommer tillbaka nu! :)

/Timsetim

Jag tror att det går långt utanför skalan... mest nervös, fy.. Något som jag inte i min vildaste fantasi kan föreställa mig..
Är glad att jag fick en sömntablett att sova på, det här är ju julafton x 25 000 ungefär ;) Väskan är iallafall packad, nu blir det ett bad och sedan sängen, så att jag är lite utvilad till grovjobbet :d
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Lycka till med allt och hoppas du får en häftig upplevelse! :)

/Timsetim
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Åh jag är så avis, tänk att du förmodligen är mamma nu !!
Nu får du pallra dig hem snart så vi får uppdatering :bump:
 
Sv: Frukost innan födsel + tidig bebis (v36+)?

Hoppas allt har gått bra och att du är mamma nu!

Blev det lagom med frukost och dricka och allt? :D

/Timsetim
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver ventilera. Få lite frisk luft i en annars ganska het luft. Min partner har barn sedan innan. Vi hade en rätt bra relation...
2
Svar
39
· Visningar
4 517
Senast: Ciccio
·
Småbarn Jag går sönder :cry: Vårt minsta barn, snart 2, äter inte. Han har alltid varit svår med mat och fått flera extravägningar på BVC, men...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 345
Senast: Sunshine
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 302
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tack vare att @cewe påminde mig om resistent stärkelse så fick jag tummen ur att testa. Jag hade hört om det tidigare och tyckte att det...
Svar
0
· Visningar
845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp